Sinergy - Beware the Heavens (1999)

Finland
Label: Nuclear Blast

1. Venomous Vixens (3:13)
  2. The Fourth World (4:20)
  3. Born unto Fire and Passion (1:46)
  4. The Warrior Princess (4:51)
  5. Beware the Heavens (3:52)
  6. Razor Blade Salvation (4:58)
  7. Swarmed (5:23)
  8. Pulsation (1:45)
  9. Virtual Future (4:08)
Geweldig catchy album met dikke leads. Ik weet niet of ik dit album, of hun laatste het gaafst vind. Daarom beide 4,5*

avatar van gigage
In Flames gitarist Strömblad en Children of Bodom gitarist Alexi Laiho spelen samen op dit Sinergy album en dat moet de power metal zoals we die toen kenden wat pittiger maken ten opzichte van hun labelgenoten. De vraag is dan of ze hun eigen stijl aanhouden ( melo-death) of helemaal omgaan voor de generieke power riffs om mevrouw de zangeres te laten shinen. Zulke vragen stel je jezelf dan alvorens het album een slinger te geven.
Ik houd u maar niet langer in spanning: dit is een gitaarplaat! En mevrouw probeert er bovenuit te komen maar dat heeft weinig zin omdat mijn oortjes allang gegrepen zijn door de Strömbold/ Laiho tandem. Typische Bodom breaks maken het helemaal af. Dus mocht u Alexi ook missen dan is dit vergeten Finse gezelschap misschien een mooie opvuller totdat het allerlaatste live album van CoB uitkomt.
De deluxe bevat nog 3 extra (cover)songs

avatar van Edwynn
Toen dit uitkwam, heb ik het eens geluisterd bij mijn favoriete ceedeehandel (White Noise!) maar ik vond er geen bal aan. En nu nog niet