Vels Trio - Yellow Ochre (2017)

Jazz
Label: Total Refreshment Centre

1. Yellow Ochre, Pt. 1 (3:03)
  2. 40 Point (3:35)

met Shabaka Hutchings

3. Tenderness (5:01)
  4. Godzilla (4:49)
  5. Yellow Ochre, Pt. 2 (6:07)
avatar van Mssr Renard
Met het oog op hun (eerste) langspeler die dit jaar (2021) uitkomt, deze maar weer eens opgezet. Een heerlijke aanstekelijke fusionplaat met een hoofdrol voor lekker toetsensolo's, groovende baslijnen en ditto drums. Het doet hier en daar wat denken aan Soft Machine, maar dan met een modernere inslag met invloeden uit IDM en Hip Hop. De tweede song op deze EP is met Shabaka Hutchings wat voor extra kleur zorgt.

Een erg fijne EP, en lange tijd vond ik het jammer dat het daarbij was gebleven (er is nog wel een single, The WAD, verschenen, maar die mag niet op deze site). Gelukkig dus dan dit jaar de langverwachte debuut-langspeler.

avatar van ohmusica
Mssr Renard schreef:

Deze toetsenescapes het geeft space en spice, ik denk dat jouw muziekanalyse wel juist is. Dit is wat gedurfder en moderner en toch niet Portico&co Om in de gaten te houden. Ook lekker om de dag te starten.