James Bay - Electric Light (2018)

Label: Republic

1. Intro (0:58)
  2. Wasted on Each Other (3:58)
  3. Pink Lemonade (4:14)
  4. Wild Love (3:17)
  5. Us (3:01)
  6. In My Head (3:07)
  7. Interlude (1:01)
  8. Just for Tonight (3:37)
  9. Wanderlust (4:16)
  10. I Found You (5:06)
  11. Sugar Drunk High (3:39)
  12. Stand Up (4:59)
  13. Fade Out (3:52)
  14. Slide (3:21)
avatar van Frenz
Hmmm, beide singles geven vrij duidelijk antwoord op de vraag of James Bay de belofte waarmaakt een begenadigd talent te zijn: nee dus

avatar van Frenz
Tja, album is een paar dagen uit en de belangstelling hier zegt genoeg. Staan werkelijk draken van nummers zoals Pink Lemonade, maar Slide is wel in zijn straatje. Rommelig geheel dat geen recht doet aan zijn prachtige stem, jammer.

avatar van Liz1978
Pink limonade is verslavend lekker ?

avatar van MRDammann
Uit mijn Last.fm statistieken blijkt dat dit album veruit mijn meest beluisterde album van 2018 tot nu toe is. Misschien niet het beste album, maar wel een album wat ik maar steeds blijft luisteren, vooral in de zomermaanden is dit een heerlijk pretentieloos album.

Ja, het is een behoorlijke omslag, na zijn debuutalbum. Ik kan dit echter altijd wel waarderen, ik heb namelijk niet zoveel met bands en artiesten die 20 jaar hetzelfde album blijven maken. Stilstand is namelijk achteruitgang. Ik heb daarom erg veel respect voor James Bay dat hij zo'n rigoreuze stap wil en durft te maken.

Daarnaast blijkt uit interviews dat dit een logische stap voor hem is (akoestische muziek trekt hem net zo als elektronische muziek), geen effectbejag dus om meer mainstream-achtige muziek te maken. Daarnaast vind ik zelf de muziek erg lekker, en vooral Just For Tonight blijf ik vaak opzetten, hoewel ik de andere nummers ook van een hoog niveau vind. Zijn herkenbare en mooie stem vind ik ook nog steeds goed tot zijn recht komen.

Uiteindelijk ben ik een liefhebber van vele genres en maakt het me daarom niet uit of James Bay elektronisch of akoestisch zingt. Voor mij is het enkel een omlijsting en daarnaast beheerst James Bay het allebei.