Lost Highway (1997)

Score
Label: nothing

1. David Bowie - I'm Deranged [Edit] (2:37)
  2. Trent Reznor - Videodrones; Questions (0:44)
  3. Nine Inch Nails - The Perfect Drug (5:15)
  4. Angelo Badalamenti - Red Bats with Teeth (2:57)
  5. Angelo Badalamenti - Haunting & Heartbreaking (2:09)
  6. Smashing Pumpkins - Eye (4:51)
  7. Angelo Badalamenti - Dub Driving (3:43)
  8. Barry Adamson - Mr. Eddy's Theme 1 (3:31)
  9. Lou Reed - This Magic Moment (3:23)
  10. Barry Adamson - Mr. Eddy's Theme 2 (2:13)
  11. Angelo Badalamenti - Fred & Renee Make Love (2:04)
  12. Marilyn Manson - Apple of Sodom (4:26)
  13. Antonio Carlos Jobim - Insensatez (2:53)
  14. Barry Adamson - Something Wicked This Way Comes [Edit] (2:54)
  15. Marilyn Manson - I Put a Spell on You (3:30)
  16. Angelo Badalamenti - Fats Revisited (2:31)
  17. Angelo Badalamenti - Fred's World (3:01)
  18. Rammstein - Rammstein [Edit] (3:26)
  19. Barry Adamson - Hollywood Sunset (2:01)
  20. Rammstein - Heirate Mich [Edit] (3:02)
  21. Angelo Badalamenti - Police (1:40)
  22. Trent Reznor - Driver Down (5:18)
  23. David Bowie - I'm Deranged [Reprise] (3:48)
De muziek van Angelo Badalamenti vind ik veel beter tot zijn recht komen in de film, niet erg leuk om er zomaar eens naar te gaan zitten luisteren. Maar verder staan er een aantal geweldige nummers op van Rammstein, Bowie, Marilyn Manson, NIN, Smashing Pumpkins...leuke verzameling. 4*

Smashing Pumpkins - Eye = mooiste nummer cd....(vind ik dan he)

Dionysos
Binnen de context van de film vind ik de muziek weer uitstekend gekozen door Lynch, irritatie kwam er ook niet één keer bij kijken.
Daarbuiten echter...;)

Angelo Badalamenti maakt wel hele gave dingen.

Leuk album met lekkere nummers, ook leuk weetje is dat Marilyn Manson destijds niet mee wilde werken aan deze soundtrack, heeft het echter wel gedaan uiteindelijk...(gelukkig)

3* voor dit album, gezellig om een keer aan te zetten.

avatar van John Doe
De nummers van Barry Adamson en in mindere mate Trent Reznor zijn ook ongeloofelijk goed. Zeer goede sfeervolle filmscore, 4 en een halve ster.

Ik vind Driver Down van Trent Reznor wel heel vet. Marilyn Manson heeft trouwens een cameo in de film.

avatar van John Doe
herman schreef:

Die vind ik ook heel vet, chaotisch op een goede manier. Ik zei ''in mindere mate'' alleen al omdat Barry Adamson gewoon meer nummers erop heeft staan. Het andere nummer van Trent Reznor is geeneens 1 minuut lang. Allemaal zeer goede composers met prachtwerk op deze CD dus.

Marilyn Manson is in de zwart-wit geprojecteerde film te zien ja. Gek dat 'ie eerst niet mee wilde werken aan de soundtrack terwijl 'ie wel in de film zit.

Gisteren bedacht dat ik dit nog wel eens wilde beluisteren. Zoek ik tussen mijn immense lijst soundtracks, staat deze er niet tussen. Oei oei? Aan wie heb ik die uitgeleend...Maar toen viel de frank (of den euro) dat ik nog stam uit de tijd van de cassettebandjes. Nu heb ik net mijn kamer opgeruimd en al mijn cassettebandjes naar Gent gestuurd...dju toch. Nu moet ik hem wel kopen natuurlijk. Overigens geld dat ook voor de film, die ik al een tijdje niet meer gezien heb.

Lost Highway
Als ik het goed zie staat het centrale nummer uit de film,song to the siren er niet op.Dit is toch jammer aangezien deze scéne en het adembenemend mooie nummer toch wel cruciaal zijn in de film,de zogenaamde ommekeer.
En de muziek komt idd het beste tot zn recht in de film zelf.
Maar goed,de cd met muziek uit de beste film allertijden kan ik toch moeilijk slecht beoordelen:)

Mojo Pin
Lou Reed, David Bowie!

avatar van thomzi50
3*. Ik vind het openingsnummer erg mooi en het album bevat nog enkele sterke nummers, maar voor mij zijn er toch iets teveel ruige gitaren en ook de Badalamenti stukjes vind ik niet heel goed; het kan allemaal wat beter. Rammstein's nummer vind ik gek genoeg wel weer wat hebben. Kortom; bevat leuke en minder leuke tracks; ruime 3*

avatar van doornappel
herman schreef:

Trent heeft hem gedwongen ... uiteindelijk niet zo heel erg! Trent en Manson hebben zo ook hun conflicten gehad, nu is manson bv. al zijn master-recordings van poaaf en slc kwijt...stoute NOTHING records!

Overigens een hele strakke soundtrack (en film!) heerlijk, zet hem nog regelmatig op om de film enigzins te herleven wanneer ik geen zin heb hem te kijken!

De soundtrack is erg mooi, over een half uur maar op Belgie kijken of de film ook zo goed is.

Mojo Pin
Bijzonder is het in ieder geval wel. En onderhoudend.

Lost Highway
deric raven schreef:

Waarschijnlijk niet op jullie favoriete radiozender maar Klara heeft vandaag en gisteren een thema-uitzending gewijd aan David Lynch, Angelo Badalamenti en de muziek van Lost Highway.

Hier klikken en dan linksonder op 16 of 17 april klikken en het programma 'Mixtuur' aanduiden, dan kun je het beluisteren. Bevat muziek uit de films, uit de muziekvoorstelling Lost Highway van Olga Neuwirth, Elfriede Jelinek en het Klangforum Wien, en nog wat andere muziekstukken, best de moeite allemaal.

avatar van JAD
JAD
Eye van de Pumpkins steekt hier toch wel bovenuit. Vernieuwde David Bowie is overigens ook wel te smaken, evenals NIN / Trent Reznor.
Lekkere soundtrack voor een zeer te smaken film. ****

avatar van Von Helsing
Gisteravond nog maar eens deze film bekeken, samen met The Short Films of David Lynch en Blue Velvet.

Wat een schitterende muziek en wat gisteren opviel is hoe mooi I'm Deranged van David Bowie eigenlijk is.

avatar van Sunderland
Doodzonde dat hierop niet het nummer Song To The Siren van This Mortal Coil staat, wat toch een belangrijke rol speelde in de film.

yorgos.dalman
Sterke verzameling (al doet NIN mij niets). Mag zo naast de andere Badalamenti / Lynch-soundtracks staan (Wid at heart, Mulhollad Dr., en Twin Peaks - Fire walk with me).

MindRuler
Ik kocht deze film onlangs omdat hij in de afprijsbakken lag. Ik dacht bij mezelf: voor 1 € kan ik hem moeilijk laten liggen. Ik begrijp 'm nog steeds niet. De muziek vond ik echter wel geslaagd.

Lazarus Stone
track 13, Insensatez, tuinstoel, late middagzon, uitgestorven

Een enkele regel tekst van mij voor misschien wel mijn favoriete film uit mijn tienertijd is wel wat karig. Destijds kocht ik de soundtrack nog voor de film uitkwam, omdat hier een nummer van Smashing Pumpkins opstond. Later bleek de film ook steengoed te zijn. Direct viel ik ook voor de nummers van Marilyn Manson, Nine Inch Nails en Rammstein (het was eigenlijk hiermee dat ze voor het eerst bekendheid kregen), daarna ging ik meer voor het geweldige Something Wicked This Way Comes. Nu weet ik dat dat een bewerking is van het briljante 60s juweeltje Spooky van de band Classics IV.

Ook leuk is Antonio Carlos Jobim - Insensatez, één van de mooiste bossa nova nummers ooit gemaakt. Zo verstild en ingetogen dat het pijn doet.

Tenslotte was dit volgens mij ook mijn kennismaking met Lou Reed. Ik denk dat This Magic Moment het eerste was wat ik van hem in huis had. Geweldig nummer, heb het altijd vreemd gevonden dat het op geen enkel album van hem staat. Pas nu ontdek ik dat het geen eigen nummer is, maar een cover. De oorspronkelijke versie dateert uit 1960 en werd gezongen door Ben E. King en The Drifters.