Jean-Michel Blais - Dans Ma Main (2018)

Canada

5. Blind (5:40)
  6. God(s) (2:34)
  7. Igloo (4:34)
  8. Sourdine (4:54)
  9. A Heartbeat Away (6:10)
  10. Chanson (5:12)
avatar van spoon
Verrassing !! Kom ik een nieuw nummer van Blais tegen op Youtube, blijkt er een heel nieuw album aan vast te zitten..

4 nieuwe nummers staan al op Spotify en Youtube.

Jean-Michel Blais - Blind (Official Audio) - YouTube

avatar van -SprayIt-
In 1 woord: adembenemend. Echt ontzettend mooi. Voor mij ontdekking van het jaar, tot nu toe.

avatar van spoon
Minder fris en spontaan dan zijn vorige album en daarmee voor mij iets minder aantrekkelijk. Anderzijds weet Blais mij ook op dit album weer mee te slepen in zijn wereld.
Betoverend mooi!

avatar van Lambchop
Oelala prachtig, gister in de 3rde dimensie mee gegaan.

avatar van Tha)Sven
Hartelijk dank voor de home page, dit is het nieuwe ' Nils Frahm' waar ik al lange tijd op zat te wachten. Meesterlijk.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Poeh zeg, ben nu bij Outsiders, ongelofelijk prachtig. Als de rest van het album ook van dit niveau is... dan ben ik een tevreden man

avatar van hailtotherainbow
Zeer mooie muziek, en hoewel het soms dreigt te vervallen in het oppervlakkige stereotiep van filmmuziek voor een middelmatige film, lukt het de man meestal wel om bepaalde details in nummers als Igloo, A Heartbeat Away, Blind en Outsiders die ervoor zorgen dat Jean-Michel Blais een streepje voor heeft op de wildgroei aan neoklassieke artiesten die hun piano nauwelijks durven aanraken om de toetsen geen pijn te doen

avatar van hailtotherainbow
En inderdaad, Nils Frahm is een goede vergelijking. Al moet Blais zeker nog wat meer een eigen smoel krijgen om de fantastische laatste plaat van Nils Frahm te evenaren