Crash Course in Science - Signals from Pier Thirteen (1981)

Electronic
Label: Press

1. Cardboard Lamb (2:35)
  2. Crashing Song (2:40)
  3. Flying Turns (3:05)
  4. Factory Forehead (3:00)
Is Cardboard Lamb al zo oud?

En ik maar denken dat het een jaren '90-track was...

avatar van Goodfella
en nog steeds actueel!

Nice. Ik ken hem ook uit Holden's Essential Mix volgens mij.

Flying Turns staat dan weer op deze recente verzamelaar:
The Minimal Wave Tapes Volume One (2010)

avatar van Goodfella
Ah, die moet ik nog checken, thanks!

avatar van luc011190
Haha, ik had ook geen flauw idee dat-ie zo oud was. Ik associeerde het eerst een beetje met de electroclash van Miss Kittin & the Hacker en consorten, maar nu doet het me ineens aan Throbbing Gristtle denken.

avatar van Jannemanneke
Muziek gemaakt met speelgoedsynthesizers maar het geluid is verbluffend, Cardboard Lamb werd idd gecovered tijdje terug. De naam van de band ontgaat me of nooit gekend..nothing beats the real thing !

Jannemanneke schreef:

Met die cover bedoel je waarschijnlijk Bucci Bag van Andrea Doria, was een van de grote electrohits van 2003 ofzo.
YouTube - Andrea Doria bucci bag (Doria dub mix)

avatar van cornstars
klassieker! Luister ook naar de CCiS remix van flying turns.

avatar van Poeha
herman schreef:
YouTube - Andrea Doria bucci bag (Doria dub mix)

Verdorie wat is dat een lekkere track.

Ik vind Jon Hopkins' Open Eye Signal (2013) op de een of andere manier wel wat weg hebben van Cardboard Lamb.

avatar van ArnoldusK
Heel tof EP'tje!
Het laatste nummer is me iets te hard, maar verdomd, die Bucci Bag-remix van Cardboard Lamb, te gek!
Typisch gevalletje van, "ik dacht dat dat het origineel was, maar blijkbaar moeten we toch nog verder terug".

avatar van -SprayIt-
Komt op nummer 3 binnen in de toplijst Electronic. Meteen maar even checken dus. Dikke bak herrie! En dat uit 1981, al heeft het nog steeds een moderne sound. Kan er nog niet heel erg van genieten, maar het is onmiskenbaar kwalitatief. Begin met een 3,5*

Leuke EP, heel vooruitstrevend ook. Vooral Cardboard Lamb en Flying Turns zijn sterk.