Beenie Man - The Magnificent (2002)

geen stemmen

Jamaica
Reggae
Label: 2b1

1. No More Talk (3:45)
  2. Murder (3:25)
  3. Tom Bully (3:34)
  4. Body Good Like Gold (3:24)
  5. Warn Them (3:32)
  6. Pretty Matey (3:49)
  7. Follow Mi Lyrics (3:43)
  8. Sing My Song (3:52)
  9. Borro'lero (3:50)
  10. The More I Love (3:41)
  11. Mocking Bird Song (3:36)
  12. You a Fool (3:31)
  13. A New Gear (3:46)
  14. The Greatest (3:40)
  15. The Magnificent Beenie Man (3:28)
  16. Do the Beenie Shuffle (3:38)
  17. Hop on Board (3:29)
Beenie Man..... toch die kerel die songteksten als deze heeft:

"I’m dreaming of a new Jamaica, come to execute all the gays"

Fijne man

Akonner
Volgens mij vergis je je met Elephant Man die vanavond ergens in Nederland optreed.

avatar van psychonaatje
Nee, Beenie Man had vroeger ook van dat soort teksten, zie hier. Inderdaad I'm dreaming of a new Jamaica, come to execute all the gays en Queers must be killed. Ook had 'ie een song getiteld 'Bad Man Chi Chi Man' (chi chi man is slang voor homofiel). Overigens zijn dit soort teksten (helaas) geen uitzondering binnen de dancehall. Ook mensen als (inderdaad) Elephant Man ('We Nuh Like Gay': Battyman fi dead! Tek dem by surprise, ghetta in shot head en 'A Nuh Fi Wi Fault': Battyman fi dead! Gimme tha tech-nine / Shoot dem like bird!), Buju Banton, Vybz Kartel, Bounty Killer en de groep T.O.K. hebben dergelijke teksten.

Akonner
Is toch te belachelijk voor woorde eigenlijk, gelijk boycotte deze gastjes.