Donna Summer - Summer (2018)

Alternatieve titel: The Original Hits

Pop / Dance
Label: Mercury

1. I Feel Love [Edit] (3:46)
  2. Love to Love You Baby [Single Edit] (3:22)
  3. I Remember Yesterday (4:42)
  4. On My Honor (3:32)
  5. White Boys [From “Haare” 1968 German Cast Version] (2:32)

met Shirley Thompson en Ann Helstone

6. Faster and Faster to Nowhere (3:36)
  7. MacArthur Park [Single Version] (3:56)
  8. Heaven Knows (3:39)

met Brooklyn Dreams

9. No More Tears (Enough Is Enough) (4:48)

met Barbra Streisand

10. Pandora's Box (4:58)
  11. On the Radio (4:04)
  12. I Love You [Single Version] (3:18)
  13. Bad Girls [Single Version / Edited] (3:54)
  14. She Works Hard for the Money (4:33)
  15. Dim All the Lights [Edit] (3:57)
  16. Unconditional Love [Edit] (3:57)

met Musical Youth

17. Hot Stuff [Single Version] (3:49)
  18. Last Dance [Single Version] (3:18)
  19. MacArthur Park [Rosabel's Radio Mix] (3:37)
  20. Hot Stuff [Ralphi Rosario and Erick Ibiza 2018 Rework] (3:37)
avatar van E-Clect-Eddy
Een nieuwe verzamelaar van Donna Summer, slechts beperkt van toegevoegde waarde. Er staan twee 'nieuwe' remixen op die blijkbaar over de jaren al eens officieus(?) in een andere vorm zijn uitgebracht. Ik zie wat variaties op YouTube circuleren.

Verder staat er een nummer op van ver voor ze bekend werd als de Disco Queen, namelijk White Boys een nummer dat ze eigenlijk zingt met 2 collega castleden van de Duitse versie van de musical Hair. Het is te hopen dat ze die opname digitaal hebben opgepoetst en remastered.

Twee nummers uit 1983 en de overige nummers beperken zich tot de jaren 1975 - 1979. Daarvan is het prachtige Heaven Knows er eentje die zelden op album verscheen. Veel single versies zodat het allemaal precies op 1 cd past. Eigenlijk een album voor de die-hard fan want betere overzichten / verzamelaars zijn al eens in de afgelopen jaren uitgebracht.

avatar van Thorgal
de zoveelste. Zucht. Enige reden van uitbrengen is dat het weer verschijnt in de playlists in Spotify.

avatar van E-Clect-Eddy
Kende Donna's White Boys uit de Duitse versie van Hair uit 1968 nog niet. Is even wennen om haar Duits te horen zingen maar het klinkt niet slecht, en vergelijkbaar van klank / kwaliteit als de nummers op haar debuut Lady of the Night (1974). Donna heeft de lead en eigenlijk hoor ik de twee andere zangeressen nauwelijks. Ik vraag me af of ze het puur fonetisch heeft leren zingen of dat ze echt Duits heeft geleerd, ze was tenslotte wel met een Oostenrijker getrouwd geweest. Daar heeft ze tenslotte haar stage-name aan overgehouden: Sommer > Summer.

Helaas veelal de single versie's en dus laat ik het bij 1 of 2 luisterbeurten, überhaupt hoor ik liever een compleet album van LaDonna. Wel klinken deze versie iets anders dan ik al kende, misschien opnieuw gemastered? Er lijkt ook gesleuteld te zijn aan het volume want die moet ik hier wat hoger zetten dan ik normaal doe.