Paul Weller - Paul Weller (1992)

Label: Freedom High

1. Uh-Huh Oh Yeh (3:13)
  2. I Didn't Mean to Hurt You (3:27)
  3. Bull Rush (4:43)
  4. Round & Round (4:25)
  5. Remember How We Started (3:43)
  6. Above the Clouds (3:52)
  7. Clues (4:23)
  8. Into Tomorrow (3:07)
  9. Amongst Butterflies (3:13)
  10. The Strange Museum (3:17)
  11. Bitterness Rising (3:53)
  12. Kosmos (5:51)
hoop dat ensen deze lp en kans geven.

er staan zo veel goede songs op.
ik omschrijf hem als stylecouncil meets acid jazz..

avatar van Bighead
Nou... the Style Council was me toch echt wat te glad... de kwaliteit van veel songs ten spijt...
Op dit album klinkt het allemaal al wat echter en minder gepolijst... Weller blijft top!

EVANSHEWSON
Eerste "soloplaat" van Weller, een door de wol geverfde songsmid die zijn klasse al eerder toonde met The Jam en The Style Council en, wat dacht je, gewoon op zijn elan en klasse verdergaat.

Meteen al een pak klassiekers erbij; Above The CLouds, Into Tomorrow, Round & Round... ach, alweer een prima Weller is dit!

****

Empyrium
Sterk solo debuut van Paul Weller. Heerlijk album en eigenlijk een aanrader voor een ieder die van goede muziek houdt.

avatar van dj maus
Fijne popliedjes met licht psychedelische inslag, inderdaad waarschijnlijk onder invloed van de Acid Jazz destijds. De songs zijn nog niet zo uitgekristalliseerd als op Wild Wood, maar daardoor soms ook wel weer wat verrassender. En het klinkt allemaal als een klok.

Opvallend: Clues was me vroeger nooit zo opgevallen, maar na de plaat recent herontdekt te hebben, is dat inmiddels een favoriet.

tondeman
2e helft vd plaat is duidelijk beter imo, pure soul. Krijg bij liedje 2 en toch altijd wat 90's dance-ruis door...

avatar van Bartjeking
Zijn stem klinkt in elk geval geweldig op deze plaat. Het scheutje soul doet het goed op deze plaat. Vind deze misschien nog wel beter dan Wild Wood. 4*

Father McKenzie
Zijn solo-debuut en nog steeds blifjt dit één van zijn mooiste albums!

Soulvol album met heerlijke tunes. Lichtvoetig en aangenaam.

Sterk debuut.