Valet - Blood Is Clean (2007)

Electronic
Label: Kranky

1. April 6 (8:08)
  2. Blood Is Clean (4:57)
  3. Burmajuama (3:35)
  4. Tame All the Lions (4:43)
  5. Mystic Flood (4:03)
  6. My Volcano (7:10)
  7. Sade 4 Bri (6:11)
  8. North (6:53)
avatar van Dreten Bukgat
hoe klinkt dit, sietse?

Sietse
Vocalen tot drones enzo. Denk aan Grouper en Lichens (met name zijn eerste album) maar dan minder donker.

avatar van Dreten Bukgat
ok...
bedankt voor de info!

Sietse
ik ga een 1/2 omhoog. Nu nog een paar keer luisteren doet mij dit nog meer waarderen.

Zeker een aanrader voor mensen die iets hebben met Grouper, maar ook bijv. Jandek.
Een van de fijnste Kranky releases tot nu toe dit jaar (maar daar zitten er nog een paar aan te komen die veel beloven...een nieuwe Pan American bijv.)

Sietse
Toch jammer dat er voor dit toch wel erg bijzondere album zo weinig interesse is.

Ik zit nu haar nieuwe te luisteren wat ook zeker een fraai album is, maar bij de eerste luisterbeurt me nog niet zoveel doet als deze.

Een klein voordeel (misschien wel de enige) van de nieuwe Last.Fm vind ik de Recommendations. Waar ze er vroeger vaak gigantisch naast zaten, of je dingen boden, die je al lang en breed kende, word er nu keurig een artiest geboden in het genre waar je momenteel veel naar luistert.
Valet: similiar to Pocahaunted, Robedoor, Badgerlore and Grouper.

Hoppa, zomaar even een rijtje namen die ik de laatste tijd veel op had staan, dus waarom had ik dit nog niet gehoord? Nu kan ik me voorstellen, dat sietse me dit zo'n beetje tegelijk heeft aangeraden met Inca Ore en Grouper, want die kwam met een myspace link aanzetten geloof ik en daar zal vast onder Friends ook Valet wel bij hebben gestaan. Echter is me dat niet bijgebleven.

Beter laat dan nooit dan maar. Hij is vandaag al 2x voorbij gekomen en het bevalt uitstekend.
Mooie dromerige, folky, drone, relaxmuziek. Een vergelijking kan ik zo 123 niet trekken, maar het past prima in het hierboven genoemde rijtje van artiesten. De liefhebbers zouden genoeg moeten weten, lijkt me. Dat hier pas 2 stemmen staan, verbaasd me dan.
Ik ben een beetje terughoudend met mijn stem. Het is toch te belachelijk voor woorden dat veel van mijn recent ontdekte folkreleases niet onder de 4.5* eindigen?
Voor straf, een 4* Ben benieuwd hoe lang t duurt.

Volgende stap Lichens?

avatar van Tha)Sven
Interessante artiest. Er zitten wel een aantal pareltjes tussen, maar ook een aantal nummers die net de plank mis slaan.
Lichens vind ik trouwens wel heel erg sterk