Eurovision Song Contest Lisbon 2018 (2018)

Portugal
Label: Universal

1. Eugent Bushpepa - Mall (Albania)
  2. Sevak Khanagyan - Qami (Armenia)
  3. Jessica Mauboy - We Got Love (Australia)
  4. Cesár Sampson - Nobody but You (Austria)
  5. Aisel - X My Heart (Azerbaijan)
  6. Sennek - A Matter of Time (Belgium)
  7. Equinox - Bones (Bulgaria)
  8. Alekseev - Forever (Belarus)
  9. ZiBBZ - Stones (Switzerland)
  10. Eleni Foureira - Fuego (Cyprus)
  11. Mikolas Josef - Lie to Me (Czech Republic)
  12. Michael Schulte - You Let Me Walk Alone (Germany)
  13. Rasmussen - Higher Ground (Denmark)
  14. Amaia & Alfred - Tu Canción (Spain)
  15. Elina Nechayeva - La Forza (Estonia)
  16. Saaro Aalto - Monsters (Finland)
  17. Madame Monsieur - Mercy (France)
  18. SuRie - Storm (United Kingdom)
  19. Iriao - For You (Georgia)
  20. Gianna Terzi - Oniro Mou (Greece)
  21. Franka Batelić - Crazy (Croatia)
  22. AWS - Viszlát Nyár (Hungary)
  23. Ryan O'Shaughnessy - Together (Ireland)
  24. Ari Ólafsson - Our Choice (Iceland)
  25. Netta Barzilai - Toy (Israel)
  26. Ermal Meta & Fabrizio Moro - Non Mi Avete Fatto Niente (Italy)
  27. Ieva Zasimauskaitė - When We're Old (Lithuania)
  28. Laura Rizzotto - Funny Girl (Latvia)
  29. DoReDos - My Lucky Day (Moldova)
  30. Eye Cue - Lost and Found (FYR Macedonia)
  31. Christabelle - Taboo (Malta)
  32. Vanja Radovanović - Inje (Montenegro)
  33. Waylon - Outlaw in 'Em (Netherlands)
  34. Alexander Rybak - That's How You Write a Song (Norway)
  35. Gromee - Light Me Up (Poland)

met Lukas Meijer

36. Cláudia Pascoal - O Jardim (Portugal)

met Isaura

37. The Humans - Goodbye (Romania)
  38. Julia Samoylova - I Won't Break (Russia)
  39. Jessika - Who We Are (San Marino)

met Jenifer Brening

40. Sanja Ilić & Balkanika - Nova Deca (Serbia)
  41. Lea Sirk - Hvala, Ne! (Slovenia)
  42. Benjamin Ingrosso - Dance You Off (Sweden)
  43. Mélovin - Under the Ladder (Ukraine)
Een jaar waar het moeilijk voorspellen is wie de winnaar gaat worden en waar de kwaliteit toch wel wat omhoog is gegaan.
Persoonlijke favorieten zijn Nederland, Italië, België, Georgië en Bulgarije.

Grote kans op de overwinning gok ik nu op Noorwegen of Israël, maar uiteindelijk zou ik niet verbaasd zijn als het een land uit onverwachte hoek gaat zijn. Zou Waylon zijn tweede plaats kunnen gaan verbeteren?

avatar van edje1969
Inderdaad over het geheel een goede kwaliteit. Maar een echte favoriet is lastig. In de polls doet Israel het heel goed. Dit kakelnummer is niet zo mijn ding. Mijn persoonlijk favorieten zijn Oostenrijk, Bulgarije, Belgie, Tsjechie en Zweden.

avatar van Cerclezot
Vandaag ook maar aangeschaft naar jaarlijkse traditie. Dit jaar is de kwaliteit van de songs echt wel meer dan ok. Het is moeilijk om te voorspellen wie er gaat winnen.

avatar van ohmusica
Ik heb een speeddate gedaan als eerste kennismaking. Bij Oostenrijk, België, Italië, Frankrijk, en Kroatië bleef ik hangen. Nederland kan ik niet goed inschatten, ik ken het nummer en weet niet goed hoe het uitpakt. Bij veel nummers herken je direct hun invalshoek, het is vaak leuk geprobeerd met de bekende songfestival draak die de kop opsteekt. Na verloop van tijd ging het ook wat vervelen het is een overkill aan songs. Het is idd niet in te schatten en de combinatie met livebeeld creëert straks ook wel een moment, los van de aloude sentimenten die er sowieso spelen...

Kroatië schijnt indruk te maken bij de repetities (kan ongunstig uitpakken voor de Belgen die in dezelfde vijver vissen).

avatar van KKOPPI
Ik vond het een mooie editie, relatief gezien. Goede nummers, Portugal heeft vorig jaar de goede toon gezet. Bijdrage van Italië zorgt voor veel emotie.