Desperate Journalist - You Get Used to It (2018)

Label: Fierce Panda

1. Incandescent (5:15)
  2. It Gets Better (2:51)
  3. Nothing Happens (3:26)
  4. About You (3:22)
  5. The Bomb (5:34)
avatar van E-Clect-Eddy
Ook Desperate Journalists heeft een nieuwe EP uit sinds vrijdag.

Incandescent opent het album en is mijn favoriet, het is wat steviger dan wat ik al ken. De single was It Gets Better die me minder doet. In de begeleidende video valt me de fysieke gelijkenis op van zangeres Jo Bevan met de onlangs overleden Dolores O'Riordan. Als ik haar stem hoor dan heb ik ook de indruk dat ze waarschijnlijk wel een fan van The Cranberries is.

Opmerkelijk is dat afsluiter The Bomb op dit moment op Spotify het populairste is.

Op hun Bandcamp pagina begrijp ik alleen de tag "Goth" niet bij hun werk... het enige wat ik kan bedenken is dat Siouxsie Sioux op de eerste releases wat rauwer / scherper klonk en dat hoor ik ook wel bij Jo Bevan.

Play LOUD! is mijn advies want als ik het volume omlaag haal bij dit album dan klinkt het gewoon minder.

avatar van ArthurDZ
Bericht verplaatst naar Desperate Journalist