Graveyard - Peace (2018)

Zweden
Label: Nuclear Blast

1. It Ain't Over Yet (3:39)
  2. Cold Love (4:53)
  3. See the Day (3:09)
  4. Please Don't (4:12)
  5. The Fox (2:38)
  6. Walk On (5:22)
  7. Del Manic (4:26)
  8. Bird of Paradise (3:42)
  9. A Sign of Peace (3:41)
  10. Low (I Wouldn't Mind) (6:36)
JVT
Toch wel benieuwd naar deze plaat, hun andere platen draai ik nog zeer regelmatig. Wel benieuwd welke richting ze uitgaan bij deze.

avatar van repelstefan
JVT schreef:

Aan Please Don't te horen in ieder geval de goede . Niks nieuws onder de zon maar dat verwacht ik ook niet.

avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Hier is alvast de tweede video: GRAVEYARD - The Fox (OFFICIAL VIDEO) - YouTube. Tevens tracktijden toegevoegd.

JVT
Ook een goed nummer Toch fijn dat er met deze en de nieuwe van Drenge nog echte goeie rockplaten aankomen waar ik erg nr uit kijk.

JVT
Beide singles zijn echt geweldig, mee van het beste dat Graveyard al uitgebracht heeft. Reviews van de plaat zijn ook zeer lovend, van 9/10 naar 9,5/10
Hiet heb ik zin in!

Ben benieuwd. Het debuut was werkelijk fantastisch, maar kreeg mijns inziens niet echt een vervolg. De laatste plaat was dan wel weer een stap in de goede richting. We gaan het zien.. (horen).

Vond je Hisingen Blues niet goed? IMO toch hun beste plaat

Zeker geen slecht album, maar kan wat mij betreft niet tippen aan het debuut, waarin Truls Mörck een belangrijk aandeel had. Zowel qua zang als gitaarspel. Ik miste nadien zijn bijdrage, maar nu zit hij er weer bij. Overigens hoop ik dat het nieuwe album veel 'Can't Walk Out's' (van de voorganger uit 2015) herbergt. Zodanig dat het meer psychedelische geluid van het debuut, meer ruimte krijgt dan de pure blues.

avatar van repelstefan
Die single the fox klinkt een beetje als nirvana op het einde.

Begon zelfs i'll need an easy friend in mijn hoofd mee te zingen.

avatar van vielip
Die single the fox klinkt een beetje als nirvana op het einde.

Hm dat klinkt niet al te best dan...laat ik het zo zeggen; ik hoop niet dat dat voor meerdere songs op het album geldt.

JVT
Gelekt dus, eerste luisterbeurt is bezig hier

JVT
Lekkere plaat weer van de heren van Graveyard. Een stuk beter dan hun vorige. Deze gaat ook weer meer richting de stijl van hun eerste 2 platen. Moddervette riffs en dan die heerlijke stem van Joakim Nilsson.
Platen als deze mogen ze blijven uitbrengen.

avatar van domainator
Die single the fox klinkt een beetje als nirvana op het einde.
Ik haal er geen Nirvana uit maar het is wel weer een top plaat, 4,5 * is de score na een meerdere luisterbeurten.

domainator schreef:

Ik doelde hierop:

Nirvana - About a Girl - YouTube - m.youtube.com

JVT
Die afsluiter is echt geweldig
Jammer dat er hier zo weinig aandacht is voor deze plaat.
IMO mss wel plaat v/h jaar.

avatar van Lee Malone
Zijn er hier nog die Pete Doherty horen in Bird of Paradise?

Geweldig album trouwens, wat mij betreft even goed als Hisingen Blues. Walk On is voor mij de uitschieter. Ook is er genoeg variatie aanwezig om elk nummer interessant te houden.

avatar van Kronos
De twee vorige albums heb ik aan me voorbij laten gaan maar deze is verdomd goed.