Red Shahan - Culberson County (2018)

Country / Rock
Label: 7013

1. Waterbill (3:06)
  2. Enemy (3:34)
  3. 6 Feet (3:16)
  4. Culberson County (3:59)
  5. How They Lie (3:33)
  6. Roses (4:49)
  7. Someone Someday (3:17)
  8. Revolution (3:10)
  9. Idle Hands (3:32)
  10. Memphis (3:48)
  11. Hurricane (3:09)
  12. Try (4:13)
avatar van wvv89
Zo deze komt binnen vandaag. Afgelopen weken een paar keer geluisterd, maar vandaag wat meer intensiever met koptelefoon. Heerlijke Texas Americana muziek.

Hendrik68
Was er ook mee begonnen, maar had niet veel tijd. Begin was veelbelovend en als ik jou en Jeb mag geloven dan is de hele plaat van hetzelfde niveau. Ga er binnenkort weer verder mee.

avatar van deedee
Mooie Americana plaat. Niet erg origineel. Je denk bij bijna ieder nummer: 'waar heb ik dat vaker gehoord'. De opener bijvoorbeeld is 99% CCR. Maar het klinkt wel erg lekker allemaal.

avatar van frolunda
Ergens op de splitsing van Country,Rock en Roots komen we de muziek van de uit Lubbock,Texas afkomstige Red Shahan tegen.Culberson County (2018) is zijn tweede album,hiervoor bracht hij in 2015 al Men & Coyotes uit,en klinkt bij de eerste tonen al meteen vertrouwd en ook verdraaid plezierig.Zo moest ik bij de opener Waterbill meteen aan Steve Miller denken terwijl de gitaren (inderdaad) heel erg richting Creedence Clearwater Revival gingen.
Vanaf 6 Feet gaat het tempo,zo nu en dan wat omlaag en krijgt Culberson County ook iets eigens.Al moet je je daarbij ook niet al te veel voorstellen want qua originaliteitswaarde scoort het album nooit bijzonder hoog.
Maar aangezien Red Shahan een aangename stem bezit,sterke songs tot zijn beschikking heeft en zijn plaat ook nog prima geproduceerd is weegt dat uiteindelijk niet meer zo zwaar.
Met ingang van het prachtige titelnummer komt het éne na het andere ijzersterke nummer voorbij en blijkt het album toch veelzijdiger dan je in eerste instantie had gedacht.Vooral How They Lie,Someone someday en Hurricane bevallen me uitstekend en wat overblijft is minimaal ruim voldoende.
Culberson County is in zijn totaliteit dan ook een voortreffelijk album en voor de liefhebbers van het Rootsrock genre een eersteklas aanrader.