Burn the Priest - Legion: XX (2018)

Label: Epic

1. Inherit the Earth (3:29)
  2. Honey Bucket (2:43)
  3. Kerosene (6:12)
  4. Kill Yourself (2:18)
  5. I Against I (3:48)
  6. Axis Rot (3:04)
  7. Jesus Built My Hotrod (6:13)
  8. One Voice (3:16)
  9. Dine Alone (3:31)
  10. We Gotta Know (3:27)
  11. In the Meantime * (3:13)
avatar van Kondoro0614
Het tweede album die de heren onder de naam 'Burn the Priest' naar voren schuiven en de laatste in een fantastische marathon. Ik heb genoten van de heren van 'Lamb of God', en ik heb een hele mooie stijgende lijn in kwaliteit maar ook verandering van hun muziek gezien waarvan het eerst beter uitkwam op hard en veel lawaai en later toch verwerkt werd met mooie riffs, goeie solo's en een prima zang maar, nog steeds wel hard en dat zijn de heren echt niet verleerd.

Dit album vond ik niet echt bijzonder, was over het algemeen best rustig en is zeker niet in een trend zoals wij 'Lamb of God' kennen. Het is best rustig, Blythe doet veel nummers ook rustig aan en de riffs zijn ook niet bepaald hard, hier en daar een leuke solo maar dan houd het ook best snel op.

Het album kent gewoon leuke nummers, vooral van 'Inherit the Earth' ben ik stiekem wel een beetje fan. Voor de rest is 'Kerosene' en 'Jesus Built My Hotrod' prima te doen en vond ik de rest niet echt bepaald bijzonder.

Ja, 'Lamb of God' was zeker een geslaagde band voor de marathons, en ik heb heel erg veel zin om deze band live te gaan zijn als ze mee touren met Slayer eind dit jaar. En dit is tevens ook de laatste band die ik van de vier nog een helemaal wou luisteren en tevens het best geslaagd. Ja leuke albums waarvan ik er zeker nog een paar vaak op ga zetten en hopelijk brengt de toekomst ook nog wat leuke platen met zich mee!

Voorlopige tussenstand:

10. Creed 3*
11. Twisted Sister 3*
12. Mötley Crüe 2.94*

avatar van gigage
Het is dan ook een coveralbum. Vandaar dat deze afwijkt van hun eigen geschreven nummers.

avatar van Kondoro0614
gigage schreef:

Vaak genoeg dat bands met een coveralbum de nummers na hun stijl vervormen, dat miste ik hier vooral. Alleen 'Inherit the Earth' heeft dat na mijn mening het beste uitgewerkt.

avatar van CWTAB
Met bonustrack: In The Meantime van Helmet