Nik Bärtsch's Ronin - Awase (2018)

Zwitserland

4. Modul 36 (13:37)
  5. Modul 34 (8:51)
  6. Modul 59 (11:01)
avatar van Broem
‘ Zen funk’ wordt deze stijl genoemd die Nik Bartsch met zijn Ronin Quartet laat horen. Minimalistische en repeterende piano aanslagen die worden begeleid door de overige instrumenten. Je hoort een soort van battle. Ken niet veel andere jazz muzikanten die deze stijl hanteren en Bartsch houdt het al een behoorlijk aantal albums vol. Mij spreekt het erg aan. Soms dreigt het wat te langdradig te worden maar dat weet de band te doorbreken met een mooie switch of break. Erg origineel (je hoort bij de eerste noten meteen dat het Nik Bartsch is) maar niet voor iedereen weggelegd.