Bleib Modern - All Is Fair in Love and War (2015)

Duitsland
Label: Wave

1. Eight Reasons (1:53)
  2. If Love Is Just a Word (2:49)
  3. Lights on Me (3:38)
  4. Shades on Me (3:44)
  5. Lisa (3:26)
  6. Hate Abuses Me (2:43)
  7. Hurt (3:06)
  8. Pain (3:15)
  9. Wintermood (3:26)
  10. Thinking of You (3:56)
  11. Closer to the Edge * (4:10)
  12. Forest * (4:42)
  13. Glass * (3:26)
  14. Cave * (3:33)
  15. Nothing But * (4:28)
  16. As the Doors Close * (3:21)
  17. Gravestone * (3:13)
  18. End of Spring * (3:27)
Jean-Maurice
Vorige week deze cd binnengekregen. Het is hun debuutalbum uit 2015 en ik had tot voor kort nog nooit van deze band gehoord. Typische darkwave/postpunk in de stijl van de vroege jaren 80. De overmaat aan duistere klanken is hier wel oprecht en gemeend, ze doen niet zomaar een trucje. Ik heb bij het luisteren naar deze plaat hetzelfde gevoel als wanneer ik grootheden als Joy Division of The Cure opzet; diezelfde integriteit. Het is wel erg donker maar dat is ook de bedoeling van de band. Soms gaat er in duisternis schoonheid schuil, dit is zo'n geval vind ik. Interessant aan de cd release zijn de extra bonustracks waarvan er een paar akoestisch zijn.

Bleib Modern - All Is Fair In Love And War ( Full Album ) - YouTube

avatar van reptile71
Ik vind dit ook wel lekker klinken hoor. Zeker ook dat meerstemmige in Lights on Me klinkt goed. Hier mogen wel eens wat meer mensen naar gaan luisteren, zalige sferen. Soms mag die galm wel wat minder op die stem misschien, maar ja...

avatar van Alicia
Ik heb de naam vaak genoeg voorbij zien komen, dus zeer waarschijnlijk heb ik dit album ook wel ooit beluisterd. En natuurlijk weer vergeten! ? Er komt ook zoveel post-punk/wave uit de laatste jaren en het is maar net of het aansprekend genoeg is voor een eventuele aanschaf. Ik ben geen liefhebber van teveel galm op de zang, maar als de liedjes erg mooi zijn, kan ik daar in een enkel geval ook wel mee leven. Ik zal 'm maar weer eens opzetten!

avatar van reptile71
Op youtube is ook zoveel te beluisteren. Ik had deze ook al eens eerder eens stukje gehoord, volgens mij. Heb hem zelf hier toegevoegd, dus dat zal wel ja haha...

avatar van Alicia
Het euvel van de al wat oudere postpunkie! ?

avatar van reptile71
De akoestische EP staat hier ook op bij de extra tracks. Dat zijn de nummers die JM hierboven bedoelt. Daarop hoor je wat voor mooie stem de zanger heeft en dat het eigenlijk zonde is dat ze zoveel galm gebruiken op dit album, check it out: Bleib Modern - Acoustic EP - YouTube

Edit: Acoustic EP heb ik toegevoegd op musicmeter.

Jean-Maurice
Persoonlijk spreekt me deze plaat het meeste aan hoewel ik de andere albums niet volledig heb beluisterd. De schijnbare eenvoud en minimalistische sound vind ik erg aanstekelijk.

reptile71 schreef:

Dat vind ik ook. Eigenlijk is die galm niet nodig maar ik denk dat ze dit expres hebben gedaan voor het 'sfeertje' (Joy Division-achtig) op dit album. Ik vind die akoestische nummers trouwens erg goed.

avatar van reptile71
Ik heb net een beetje als Alicia, dat ik niet zo hou van teveel galm. Bij JD is dat toch wat minder. De productie van Closer en Unknown Pleasures is al vaak geprobeerd na te doen, maar nooit echt gelukt. Wat dat betreft was die Hannett wel een godheid hoor. Ben nu Antagonism aan het luisteren van deze band. Die rockt meer, meer goth rock, maar wel minder galm op de stem. Ja, die akoestische nummers klinken echt lekker. Dit zegt veel over de band, dat ze zo ook goed uit de verf komen.

reptile71 schreef:

Ze moeten live ook erg goed zijn heb ik gehoord.