Herman van Veen & The Rosenberg Trio - Je Zoenen Zijn Zoeter (1999)

Label: Polydor

1. Kus (2:56)
  2. Anders Anders (4:06)
  3. Teddybeer (3:16)
  4. Maarten Maarten (3:39)
  5. Je Zoenen Zijn Zoeter Dan (2:26)
  6. Wiegeliedje (4:28)
  7. Als Ik de Koning Was van Nederland (3:16)
  8. Vogeltje (2:52)
  9. Een Beter Land (3:10)
  10. Ze Kan Niet Anders (3:04)
  11. Kwinten (1:59)
  12. Meisje met Anorexia (4:16)
  13. Praat Dan Wat (3:09)
  14. Adieu (2:52)
avatar van korenbloem
wie kent herman van veen niet. zijn stem is meer geschikt voor het theater en zang scholen.
En ook denk ik niet dat deze cd erg veel belangstelling heeft en krijgt bij onze hollendse muzkiek fans.
maar iedere nederlander moet een liedje van herman van veen kennen.

ben jij iemand die houdt van afwiseling. Geef je oren deze plaat eens te hoor.

De sfeer doet lekker jazzy-mediteriaan aan.
De gitaar klinkt als of hij bespeeld word door een van de leden van Buna vista social club en neem daarbij een klassieke input, dan kom je ongeveer in de sfeer die dit album heeft.
De teksten zijn speels en hebben iets poeïtisch. Al met al zorgt dit voor een afwisselend album.

geen top cd (5 sterren zeg maar). Maar een leuke ervaring die zeker de moeite waard is.

4 sterren

EVANSHEWSON
Eerg geslaagde samenwerking tussen Herman en het RT; Erg sfeervol, dit werkt!

****

avatar van Boermetkiespijn
Ik was even bang dat deze cd alleen oude Herman van Veennummers zou bevatten in een jazzy jasje. Dat valt gelukkig mee. Mooie samenwerking, genuanceerd en een uitstekende balans tussen beide. The Rosenberg Trio is swingend en virtuoos, ik hoorde ze altijd al graag. Met Herman van Veen erbij nóg leuker om naar te luisteren.
Minpuntje is het macabere "Teddybeer", gezongen uit het perspectief van een dood kind van zes. Ergens best een leuke vondst, maar ik vind met al met al toch meer smakeloos dan creatief.