J. Cole - KOD (2018)

5. ATM (3:36)
  6. Motiv8 (2:13)
  7. Kevin's Heart (3:20)
  8. BRACKETS (5:15)
  9. Once an Addict [Interlude] (3:17)
  10. Friends (4:17)

met kiLL edward

11. Window Pain [Outro] (4:46)
  12. 1985 [Intro to "The Fall Off"] (3:10)
Erg benieuwd, helaas pas online tegen 6u ‘s ochtends hier.

avatar van Appels123
Vind hem tot nu toe beter dan 4 Your Eyez Only, maar ik moet wel zeggen dat er heel weinig blijft hangen.

avatar van party
Vind hem ook wat beter inderdaad. 4 Your Eyez Only was redelijk en had veel meer irritant gezang. Dat album had ook wat meer langdradige nummers. Ik vind dit album juist lekker wegluisteren. Ik moet wel zeggen dat er op dit album ook weer een paar missers opstaan. Ik vind ATM en Kevins Heart bijvoorbeeld dramatisch.

Ook ik ben niet volledig omvergeblazen, maar ik ga hem nog x maal keren beluisteren voordat ik oordeel. Uit de productie kon meer gehaald worden en het thema van het album komt niet echt terug in de muziek naar mijn gevoel.

avatar van Silky & Smooth
Ik schrok even toen ik hem net opzette, want de eerste nummers vind ik (nog) niet zo goed. Na track 3 of 4 wordt het gelukkig een stuk beter met nummers als ATM en Brackets. Maar goed, dit is pas na één luisterbeurt.

avatar van party
party schreef:
Vind hem ook wat beter inderdaad. Ik vind ATM en Kevins Heart bijvoorbeeld dramatisch.
Correctie.. ATM is dope

avatar van Ralph.
1985

avatar van Ralph.
Ps. weinig aandacht hier....

avatar van Kos
Kos
Ik kan er ook maar weinig over kwijt. Het is een lekker album maar niet wat je hoopt van J. Cole.

avatar van nopro
Geweldig album, in deze review kan ik me wel vinden:
J Cole - KOD FULL ALBUM REACTION/REVIEW! - YouTube

avatar van andnino
Kijkend naar de teksten sympathiseer ik erg met KOD. Maar muzikaal vind ik er eigenlijk geen bal aan. Veel van de producties zijn tam, en het is nu ook weer niet zo dat J Cole's flow de aandacht hiervan afleidt. Nou ja, zijn flow en sommige hooks lijken in sommige nummers wel heel veel op elkaar. Hij verdient hier dan ook zeker geen prijzen voor originaliteit of muzikale variatie. KOD krijgt een zesje voor de leuke ideeën en sommige van de teksten, maar de uitvoering laat echt heel veel te wensen over.

avatar van Yoda you can call me
minste album van Cole. Maarja moet er een het slechts zijn...