Kontinuum - No Need to Reason (2018)

IJsland
Label: Season of Mist

1. Shivers (4:20)
  2. Lifelust (5:57)
  3. Warm Blood (2:29)
  4. Neuron (5:07)
  5. No Need to Reason (4:11)
  6. Low Road (5:02)
  7. Erotica (3:43)
  8. Stargaze (5:18)
  9. Two Moons (5:43)
  10. Black Feather (5:02)
avatar van hendri
Gezien de titels een volledig Engelstalig album?? Ik ben zeer benieuwd naar dit album.

Hoedijk
Heerlijke sfeervolle plaat van deze IJslanders, die ik inmiddels op blauw vinyl binnen heb. Wat mij betreft te vergelijken met de stijl van Katatonia. Het verbaast me dat er nog zo weinig belangstelling voor is.

avatar van Alicia
Daar komt dus nu snel verandering in! Het vorige album vond ik helemaal super en vandaag slinger ik mijzelf dan ook vol verwachting op de Spotifiets!

Even later:

No Need to Reason is een mooie opvolger van Kyrr. Weliswaar met op het eerste gehoor iets minder sterke melodieën, maar wellicht is dit een groeier. Ik denk het wel. Laat je in ieder geval niet afschrikken door 't labeltje 'metal'' want dat hoor ik er amper in. Eerder iets met post-rock/metal met een gothic-rock/post-punk randje, sfeervol en melancholisch.

avatar van Alicia
Alicia schreef:
... maar wellicht is dit een groeier. Ik denk het wel.

En... dat klopte helemaal!