Arvid Nero - Mother Earth (2018)

Zweden
Folk
Label: Final 500

1. Mother Earth (2:40)
  2. Jesus Knocking (3:55)
  3. Rainbow Colored Eyes (3:55)
  4. Bored with Clay (3:15)
  5. Grandpa (4:57)
  6. Underground (4:49)
  7. Primitivo Bar (5:36)
  8. Run On (3:01)
  9. Desert Women (3:32)

avatar van reptile71
Maartenn schreef:
De laatste Final 500 release die me uitstekend bevalt!
Ik hoop voor je van niet.

Maartenn schreef:
De laatste Final 500 release die me uitstekend bevalt!

Helaas moet ik nog tot na de meivakantie wachten (ligt wel al klaar op ontvangst adres). Zit er weer een mp3 code bij? Altijd fijn voor in de auto

aERodynamIC schreef:

Helaas niet Eric. Deze plaat komt ook beter tot zijn recht om thuis in de woonkamer te draaien moet ik daar gelijk bij zeggen. De rustige muziek komt daar beter tot zijn recht.

Het is wel zeker het wachten waard, want het is een topper!

Een lekker rauw en dwingend randje, sterke composities en daarmee een kort en krachtig album. Final 500 Records heeft wederom een juweeltje binnengehaald. Hoe doen ze dat toch telkens weer?

Waar Nathaniel Rateliff het met zijn nieuwe album een beetje laat afweten op het gebied van soulvolle blues, daar is het hier bij Arvid Nero helemaal raak. De man weet je te boeien en betoveren.
Een nummer als Underground doet me een beetje denken aan The Veils, geen idee waarom eigenlijk.

Een absolute ontdekking, waarvoor dank Final 500. Het abonnement is het zo helemaal waard!

avatar van beachlicious
Prachtig!!! Wordt elke luisterbeurt mooier! Luister de eerste drie nummers maar. Het doet mij wat denken aan Ryley Walker, Jonathan Jeremiah maar ook bv. een George Ezra op zijn best!!

Maartenn (crew)
Wat een ontzettend sterke plaat. Ik deel aERodynamIC's verbazing volledig. Waar trekken de heren van F500 deze talenten toch vandaan?

Arvid Nero is vooral zijn unieke stem. Zeer soulvol, licht heesje en erg soepel. Tel daarbij de lichtvoetige productie op en je hebt een heerlijke luisterplaat.