Girls Names - Stains on Silence (2018)

Label: Tough Love

1. 25 (4:49)
  2. Haus Proud (5:08)
  3. The Process (3:38)
  4. The Impaled Mystique (4:58)
  5. Fragments of a Portrait (4:37)
  6. A Moment and a Year (2:32)
  7. Stains on Silence (6:11)
  8. Karoline (5:09)
avatar van Premonition
Hun vorige album vond ik een lichte teleurstelling na het goede A New Life, nog donkerder en met meer elektronische accenten maar zonder de goede liedjes. Dit album is een lichte stijlbreuk, het tempo is verder omlaag geschroefd en hun fascinatie voor het donkere postpunkgeluid van begin jaren tachtig is nog verder doorgesijpeld in de muziek. Maar de goede composities die A New Life kenmerkten, hoor ik wederom niet op Stains on Silence. Het zijn fragmentarische songs die drijven op atmosfeer en dat pakt imo niet goed uit.