Dudu Pukwana & Spear - In the Townships (1974)

1 stem

5. Angel Nemali (6:04)
  6. Nobomvu (4:00)
  7. Sekela Khuluma (4:14)
avatar van Ataloona
Begint spetterend met het fenomenale Baloyi en het energieke Ezilalini, maar verzand halverwege in ietwat standaard hard bop met te fanatieke saxofoon en trompetjes (het lijkt zo nu en dan wel een fanfareband op dat punt) en weinig indrukwekkende (en ietwat slordige) percussie. De eerste helft van de plaat is echter heerlijk. Mooie Zuid-Afrikaanse jazz met een Dudu Pukwana die de show steelt met zijn altsaxofoon en verrassend genoeg ook zeer strak en gestructureerd de piano - meer dan - toucheert. Toch terechte canon in de (Zuid-Afrikaanse) afro-jazz.