David Bowie - Bowie at the Beeb (2000)

Alternatieve titels: At the Beeb | The Best of the BBC Radio Sessions 68-72

Label: EMI

1. In the Heat of the Morning (3:01)
  2. London Bye Ta Ta (2:34)
  3. Karma Man (2:59)
  4. Silly Boy Blue (4:36)
  5. Let Me Sleep Beside You (3:16)
  6. Janine (3:01)
  7. Amsterdam (2:56)
  8. God Knows I'm Good (3:10)
  9. The Width of a Circle (4:50)
  10. Unwashed and Somewhat Slightly Dazed (4:54)
  11. Cygnet Committee (8:16)
  12. Memory of a Free Festival (3:17)
  13. Wild Eyed Boy from Freecloud (4:42)
  14. Bombers (2:53)
  15. Looking for a Friend (3:08)
  16. Almost Grown (2:16)
  17. Kooks (3:02)
  18. It Ain't Easy (2:51)
  19. The Supermen (2:50)
  20. Eight Line Poem (2:52)
  21. Hang on to Yourself (2:48)
  22. Ziggy Stardust (3:23)
  23. Queen Bitch (2:57)
  24. I'm Waiting for the Man (5:22)
  25. Five Years (4:21)
  26. White Light / White Heat (3:46)
  27. Moonage Daydream (4:56)
  28. Hang on to Yourself (2:48)
  29. Suffragette City (3:25)
  30. Ziggy Stardust (3:22)
  31. Starman (4:03)
  32. Space Oddity (4:13)
  33. Changes (3:28)
  34. Oh! You Pretty Things (2:55)
  35. Andy Warhol (3:12)
  36. Lady Stardust (3:19)
  37. Rock 'N' Roll Suicide (3:08)
  38. Wild Is the Wind * (6:21)
  39. Ashes to Ashes * (5:03)
  40. Seven * (4:12)
  41. This Is Not America * (3:43)
  42. Absolute Beginners * (6:31)
  43. Always Crashing in the Same Car * (4:06)
  44. Survive * (4:54)
  45. Little Wonder * (3:48)
  46. The Man Who Sold the World * (3:57)
  47. Fame * (4:11)
  48. Stay * (5:43)
  49. Hallo Spaceboy * (5:21)
  50. Cracked Actor * (4:09)
  51. I'm Afraid of Americans * (5:29)
  52. Let's Dance * (6:20)
totale tijdsduur: 2:12:50 (3:26:38)
west schreef:
Meen je dat nou? Nou ja, heb ik die andere versie.

Edit: 86 euro op amazon.de. (4LP), 26 februari releasedatum.
Ik heb voor de limited 3LP thuis gestuurd 45 euro betaald.

lennon schreef:

Maar dat is een bootleg toch?

Ja, maar wel één met een hele hoge waardering (4.83), dus ik ga van goede kwaliteit uit. Ik heb een aantal Bowie bootlegs die weinig tot niet onder doen voor officiële releases. Bijvoorbeeld die Ziggy at the BBC is echt prima.

lennon schreef:

Maar dat is een bootleg toch?

Je / jullie vinylliefhebbers moeten heel snel zijn, mocht je willen toeslaan. Er zijn er zowaar nog 3 (edit: 2) voor de normale prijs van een hele nette verkoper:
David Bowie BBC Archives 1968-1972 color vinyl 3 x LP New Ziggy Stardust | eBay

Ik heb de 3LP inmiddels opstaan en het geluid is echt prima. Het gekleurde vinyl is prachtig. En het is veel goedkoper dan de release van eind februari.

avatar van lennon
Dank voor je tip, maar ik ga toch voor de originele release.

Vandaag de derde limited cd 'gevonden' met het concert in the BBC Radio Theatre London June 27 2000. Dit is deels absoluut briljant te noemen, alleen al opener Wild Is The Wind. Niet te missen.

avatar van lennon
Ik ben aan het genieten van de nieuwe vinyl uitgave.

Wat een mooie box, met een prachtig boekwerk gedrukt op hoogwardig glans papier. (vette vingers wel snel zichtbaar)

Deze box is een document an sich, mooi opnames, een heel jonge Bowie tot aan de man die op een enorm hoogtepunt stond.

Het kost wat, maar dan heb je ook wel een "ding" in huis.

avatar van Rumour
De bonus disc BBC Radio Theatre 2000 is echt top. Het mooiste daarvan vind ik dat pianist Mike Garson zijn pianoklanken als een topping van luxe hagelslag over Bowie-nummers uitstrooit waarop hij oorspronkelijk niet te horen was. Deze versie van Absolute Beginners bijvoorbeeld is om van te smullen!

Ik kan niet wachten om Bowie's band inclusief Garson in januari live te zien in de Oosterpoort. Het enige minpunt is dat Bowie er zelf niet bij zal zijn...

avatar van Minneapolis
Faal ik voor de "echte David bowie fan test" als ik helemaal niks heb met cd 1, maar cd 2 en 3 (het 2000 concert) 2 van de meest fantastische dingen op aarde vind?

De bonus disc is absoluut mijn favoriete Bowie concert. De uitvoeringen, het geluid, de tracklist... Het kent echt geen zwak moment. Het enige nadeel is dat ik nog veel andere nummers zo had willen horen. Dat maakt Glastonbury en Reality tour dan ook een waardevolle aanvulling.

En cd2 is er zo eentje van "stel dat je maar een handvol platen mag houden..".
Fijn dat de nummers uit die geweldige periode zo uitgebreid (het maakt de studioalbums haast overbodig) zijn behandeld. Dit soort optredens neerzetten is de droom van elke muzikant.

Ik draai nu die geweldige cd3 met het 2000 concert en zie op Discogs dat dit 15 nummers van het concert zijn, wat schijnbaar langer duurde. Er is een 'unofficial release' waar het complete concert met 27 (!) nummers op staat, dit zijn alle songs gespeeld die avond:
David Bowie - Bbc Radio Theatre June 27 2000 (CDr, Album, Unofficial Release) | Discogs

avatar van morketronen
west schreef:

Ik beluister nu de recente "a complete SBD recording transfer @24-96 from the master tape recorded direct from BBC sound desk". geweldige geluidskwaliteit, zelfs better dan de cd uitgave uit 2000.

Met afstand mijn favoriete Bowie Live, zelfs beter dan Ziggy in Santa Monica 1972, of een van de vloedgolf aan recente live-releases.

Ik heb Bowie live meegemaakt in Paradiso 1997 en een maand later op Werchter 1997. De eerste show was de mens Bowie die lol maakte; de tweede de professional Bowie die een performance weggaf. Die mens bowie hoor ik ook op deze opname.

avatar van Darkzone
Rumour schreef:

Het volledige optreden van deze cd schijnt in de Era 5 box set opgenomen te worden op vinyl. 1993-2001 gaat toch wel dé Era box worden van Bowie.

Darkzone schreef:

Sinds vrijdag is deze boxset beschikbaar: David Bowie - Brilliant Adventure [1992-2001] (2021) - MusicMeter.nl

Hier staat het BBC Radio Theatre 2000 concert op met 20 nummers (op 2CD of 3LP). Vijf meer dus dan op CD3 van At the Beeb. Maar er schijnen 27 nummers gespeeld te zijn.