The Presets - Hi Viz (2018)

Australiƫ
Electronic / Rock
Label: Universal

1. Knuckles (3:28)
  2. Do What You Want (3:01)
  3. Martini (4:00)
  4. Beethoven (4:12)
  5. Downtown Shutdown (5:16)
  6. Out of Your Mind (3:03)

met Alison Wonderland

7. Tools Down (4:33)
  8. Feel Alone (5:41)
  9. Brains (1:57)
  10. Are You Here? (5:22)

met DMA's

11. 14U+14ME (4:54)
  12. Until the Dark (6:57)
avatar van E-Clect-Eddy
De eerste twee albums waren geweldig, maar de singles van dit album maken niet veel indruk.

avatar van E-Clect-Eddy
De eerste beluistering valt niet verkeerd, klinkt beter dan het vorige album en de inhoud past goed bij zomerse dagen.

Van deze singles vind ik Do What You Want nog het meest herinneren aan 'the-good-ol'-days'. De teksten zijn wel minder aansprekend geworden. De zang wat meer ingetogen t.o.v. de eerste albums.

Downtown Shutdown met Funk en Afrikaanse (chants) invloeden is ook erg lekker, doet wat denken aan Tom Tom Club maar die link is duidelijker in Out of Your Mind.

Are You Here? met de landgenoten van DMA's klinkt bijna als een Indie Rock nummer met House / Dance invloeden.

De synth-partijen en opbouw van de intro van 14U+14ME ( "one for you and one for me") doen denken aan VNV Nation, de rest als een rip-off van één van hun oude hits.

De instrumentaal Brains House / Dub met wat percussie had van mij niet gehoeven. 52 minuten is mij net iets te lang, met twee of drie nummers minder had het een beter album geweest. Had desnoods daar een Deluxe versie van gemaakt met bonustracks.

avatar van aphexfreak
Heel smakelijk album weer. Martini staat in mijn dagelijkse Spotify lijst, wat een banger is dat zeg! De rest mag er ook zijn. Wederom ietsje meer ingetogen dan de vorige albums, maar met meer verschillende invloeden van andere genres. Smaakt naar meer!