William Orbit - Strange Cargo III (1993)

Alternatieve titel: Strange Cargo 3

Electronic
Label: Virgin

1. Water from a Vine Leaf (7:04)

met Beth Orton

2. Into the Paradise (5:41)

met Baby B

3. Time to Get Wize (4:09)

met Divine Bashim

4. Harry Flowers (4:31)
  5. A Touch of the Night (5:02)

met Cleo Torres

6. The Story of Light (6:21)

met Baby B

7. Gringatcho Demento (6:38)

met Cleo Torres

8. A Hazy Shade of Random (5:08)
  9. Best Friend, Paranoia (4:35)

met Cleo Torres

10. The Monkey King (5:15)

met Laurie Mayer

11. Deus Ex Machina (5:40)
  12. Water Babies (3:41)
avatar van RogerV
Deze moet ik nog altijd eens aanschaffen. Ik ken enkel Story of Light en Water From a vine leaf. Maar dat zijn wel twee megalomane tracks.

avatar van pureshores
zeker doen (als je het kan vinden)

Water from a vine leaf is de bekende track maar Harry Flowers hoorde ik pas tijdens een docu als achtergrond track

de truukjes voor All Saints en Ray of light hoor je hier al -heerlijke aparte productie op eenzame hoogte

avatar van Paalhaas
Erg prettig wegluisterend ambient techno plaatje van een begenadigd producer/arrangeur.

avatar van RogerV
Na meerder keren uitgesteld te hebben is deze vandaag bij me op de deurmat gevallen. En wat een heerlijke cd is dit. Heerlijke dromerige luistermuziek die niet puur voor de achtergrond is maar je van binnen een beetje opzweept. Die typische melodieen en gitaarriffjes van Orbit zijn erg herkenbaar en onweerstaanbaar. Het is goed herkenbaar dat Orbit veel muzikaal talent bezit.

Water from a vine leaf en Story of light blijven hoogtepunten maar eigenlijk is geen enkel nummer op deze cd zwak te noemen. Het past bij een mooie fil die in de ongerepte natuur speelt.

Hierna verdween hij een tijdje in de vergetelheid tot hij in 1998 een kehiarde revanche deed met niemand minder dan Madonna en het meesterlijke album Ray of light.

Een lost classic als je het mij vraagt.

avatar van pureshores
A touch of the night

het lijkt zo simpel maar er de 2 breaks zijn eng en spannend, de samensmelting van hiphopbeats met een bak electronica werkt hier uitstekend, jammer dat de track zo kort is

avatar van thelion
Techno maar toch ook weer niet
Orbit mengt hier zo'n beetje alles wat de populaire dance muziek te bieden had, Techno, Trip-Hop, Lounge, Mellow, Trance het zit er allemaal wel op een of andere manier in verwerkt. Het is een electronic album dat zowel voor de Dansvloer als voor de huiskamer gemaakt is.
Door het gebruik van sterke arrangementen en goede instrumentatie aangevuld met de goed gekozen vocalen is het een blauwdruk geworden van zijn latere producers en remix kwaliteiten.
Essentieel electronic album van de jaren 90.