Alex Schultz - Think About It (2004)

1 stem

Blues
Label: Severn

1. Done Got over It (3:55)
  2. Be Good, Be Done (2:42)
  3. Let's Start Again (3:59)
  4. Big Time (5:39)
  5. I Don't Want Your Money, Honey (3:41)
  6. Think (2:34)
  7. Act Right (3:28)
  8. Lexington Express (4:23)
  9. I Love the Woman (4:31)
  10. No Use Knocking (3:07)
  11. Who Will the Next Fool Be (4:58)
  12. Rhumba & Orange (4:01)
  13. Walkin' and Talkin' (6:11)
avatar van Ronald5150
Gitarist Alex Schultz levert met ”Think About It” een bluesalbum af vol met invloeden uit de jazz. Maar door het gebruik van een blazerssectie krijgen een aantal liedjes ook de nodige funk en soul mee. Schultz maakt op ”Think About It’ gebruik van meerder zangers. Alle drie, namelijk Finis Tasby, Lynwood Slim en Tad Robinson, staan ze hun mannetje. Daarnaast bevat het album ook nog een drietal heerlijke instrumentale tracks. Schultz heeft zijn favoriete muzikanten geselecteerd en de vakkundigheid, beleving, passie en spelplezier spatten er vanaf. Of het nu swingende blues is, jazzy blues of slowblues, Schultz beheerst het allemaal en zijn gitaartonen zijn heerlijk warm. ”Think About It” vind ik een prachtig blues album, niet heel standaard, maar ook niet perse vernieuwend. Alex Schultz is geen grote bekende, maar hij is een vakman en een liefhebber, en dat druipt er op ”Think About It” vanaf.