Lauren Ruth Ward - Well, Hell (2018)

Folk / Rock
Label: Weekday

1. Staff Only (4:46)
  2. Sideways (3:07)
  3. Those Letters (2:55)
  4. Make Love to Myself (3:05)
  5. Blue Collar Sex Kitten (4:20)
  6. Sheet Stains (3:33)
  7. Did I Offend You? (3:15)
  8. Travel Man (3:14)
  9. Well, Hell (2:28)
avatar van ranja
Lauren Ruth klinkt op sommige momenten als Courtney Barnett maar niet zo dat het vervelend of een kopie wordt, veel nummers hebben een 'roots-randje' wat het toch eigen genoeg maakt. Sowieso beter dan wat ik tot nu toen van Courtney's nieuwe heb gehoord.

avatar van E-Clect-Eddy
Deze in februari over het hoofd gezien, nu maar inhalen ondanks de release-lawine die al langer aan de gang is. De eerste beluistering valt in elk geval goed.

Op Discogs als Indie Rock aangemerkt ipv Folk en Rock maar Indie Rock heeft meestal synths erbij en die hoor ik hier niet of nauwelijks. Eigenlijk domineert de Rock ook over de Folk, maar zang en teksten staan goed op de voorgrond zoals bij Folk. En Lauren Ruth Ward's wat rauwe stem met ook een vleugje Country en Soul daarin is fijn om naar te luisteren.

Van de 5 singles vind ik Blue Collar Sex Kitten nog altijd het beste van dit album, met lekker smerige gitaar.