Âme - Dream House (2018)

6. Positivland (6:04)
  7. Helliconia (6:13)
  8. Futuro Antico (6:22)
  9. No War (5:36)
  10. Give Me Your Ghost (7:05)

met Jens Kuross

11. Oldorado (4:32)
avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Blind Eye is wel een heel fijn jumpy kitcherig nummertje, zeg. De rest rolt vooralsnog relatief onopvallend voorbij, maar feit is wel dat Âme een redelijk volledige sound weet neer te zetten. Genoeg variatie en diepgang, een fijne mix van voornamelijk krautrock en minimal. Hoor veel elementen terug die we al kennen van andere artiesten (o.a. Holden en andere Border Community vrienden) , maar al met al een erg onderhoudend plaatje, fijn voor de zomer!

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ik zat nou niet direct op een full-lenght album van Âme te wachten, maar mijn eerste indruk is wel positief. De effectieve clubmuziek die je op hun EP's en remixes hoort is naar de achtergrond gebracht voor een wat gevarieerder geluid, met idd verwijzingen naar krautrock en het soort analoge minimal dat Marcus Worgull en MCDE maakten onder hun Vermont alias. Of het beklijft is een tweede, dat zal de tijd uit moeten wijzen.

avatar van andnino
Ik hield van veel van Ame's club mixes, ze hadden vaak een fijn dromerig geluid. Met Krautrock kan ik echt helemaal niets, dus deze plaat is voor mij een grote teleurstelling. Er staan goede nummers op, maar die moet ik echt apart nemen. Niets voor mij helaas, hopelijk hebben anderen er wel plezier van.

Dim
Fijn, die lang uitgesponnen tracks. Het klinkt allemaal niet zo spannend, hier en daar een tikje te traag, maar het blijft aangenaam luistermateriaal.