Nusrat Fateh Ali Khan - The Last Prophet (1994)

Pakistan
Wereld
Label: Real World

1. Maki Madni (17:15)
  2. Sahib Teri Bandi (12:24)
  3. Ganj-E-Shakar (22:42)
  4. Sochan Dongian (13:02)
avatar van Nagelschip
Een van de eerdere albums die ik van de pakistaanse qawwali legende nusrat ali khan hoorde. Hoewel zijn vocale kunsten eigenlijk nergens tot het uiterste gaan, horen we in deze party werkelijk van alles waar pakistaanse muziek voor staat.

Heerlijk melodieus, altijd pakkend. Zeer toegankelijk album voor mensen die weinig van hem gehoord hebben, volgens mij. Knappe muziek, nooit vervelend. Ganj-E-Shakar, je zou bijna meezingen. Dat doe ik dan ook. Ha ha! 4,0.

Social_Mask
Wat leuk om dit hier te zien! Het is een legende in Pakistaan en India (en omstreken) 1 van de CD die m'n vader heeft. Deze man heeft echt heel veel dingen gedaan. Mijn vader is helemaal weg van hem. Ik vind het ook erg goed, alleen niet zo geniaal als mijn vader Wat deze man allemaal kan is echt ongeloofelijk. Niet met woorden te beschrijven. 4* van mijn kant, omdat het voor mij soms iets té langdradig wordt. Maar ik heb echt alleen maar respect voor deze man.

RIP

avatar van beruk
Om high te worden hoef ik alleen maar naar master nusrat te luisteren. Religieuze muziek die wel te verteren is. Zou er bijna soefi-moslim van worden!

Social_Mask
Haha