Joe Armon-Jones & Maxwell Owin - Idiom (2017)

Jazz / Electronic

3. Mind's Eye (3:54)
  4. Tanner's Tango (4:45)

met Nubya Garcia

5. Easy Now (2:52)
  6. Midnite Oil (Sparkzzz) (3:16)
avatar van EttaJamesBrown
In andere tijden was dit een extreem hip plaatje geweest bij zo’n strandtent waar ze limoenen in het bier doen. Smaakt zeker naar meer.

Mssr Renard
Deze plaat is inderdaad een plaatje die doet denken aan de hoogtijdagen van de acid jazz. Alleen heet het nu 2step of broken beats (of ik vergis me).

Hoe dan ook, is het inderdaad lekkere zomerse muziek, met een glansrol voor drummer Jake Long. Er zit trouwens ook flink wat (lite) drum&bass in verwerkt. Een mooie gastbijdrage van saxofonist Nubya Garcia tilt het ook boven het gemiddelde uit. Het doet mij ergens ook wel denken aan waar lieden als 4Hero ooit mee bezig waren.

De bezetting: Joe Armon-Jones (toetsen), Maxwell Odin (bas, productie), Jake Long (drums), Nubya Garcia (sax) en Oscar Jerome (gitaar).