Gioeli / Castronovo - Set the World on Fire (2018)

Label: Frontiers

1. Set the World on Fire (3:30)
  2. Through (4:05)
  3. Who I Am (2:59)
  4. Fall Like an Angel (3:37)
  5. It's All About You (4:33)
  6. Need You Now (3:54)
  7. Ride of Your Life (3:52)
  8. Mother (3:54)
  9. Walk with Me (3:49)
  10. Run for Your Life (4:52)
  11. Remember Me (4:22)
  12. Let Me Out (4:25)
jakkepoes
Benieuwd naar deze. Het nummer Through staat op YouTube en klink veelbelovend.

jakkepoes
Prima werk hebben de heren Gioeli en Castronovo afgeleverd. 25 jaar na hun samenwerking in Hardline vonden de heren elkaar weer en maakten deze cd. De eerste 2 nummers zijn duidelijk het sterkst en de cover had wat mij betreft niet gehoeven. Toch is het degelijke melodieuze hardrock uit de koker van Frontiers en Alessandro Del Vecchio die de produktie weer voor zijn rekening nam. Verwacht niets nieuws onder de zon maar dat hebben deze heren ook niet nodig en wat een stem heeft Deen Castronovo nog steeds.
Vier sterren voorlopig.

avatar van Marco van Lochem
Met hoge verwachtingen keek ik uit naar de hernieuwde samenwerking van drummer Deen Castronovo (Bad English, Journey, Revolution Saints) en zanger Johnny Gioeli (o.a. Axel Rudi Pell). Begin jaren negentig maakten ze deel uit van Hardline en het debuutalbum van die band is nog steeds een juweeltje. "SET THE WORLD ON FIRE" laat het van Frontiers (label) bekende melodieuze rock horen, zonder ergens uit de bocht te vliegen. Degelijk, goed gezongen, prima gespeeld met mooie composities. Minpunt vind ik het van Lady Antebellum bekende "NEED YOU NOW", dat werkelijk niets toevoegd aan het origineel. Ruim 3 kwartier prima muziek, maar met deze 2 kanjers had ik iets meer verwacht.