Graham Nash - Over the Years... (2018)

Folk / Rock
Label: Rhino

1. Marrakesh Express (2:37)
  2. Military Madness (3:29)
  3. Immigration Man (3:00)
  4. Just a Song Before I Go (2:13)
  5. I Used to Be a King [Previously Unreleased Mix] (4:39)
  6. Better Days [Previously Unreleased Mix] (3:50)
  7. Simple Man (2:18)
  8. Teach Your Children (2:54)
  9. Lady of the Island (2:37)
  10. Wind on the Water (3:59)
  11. Our House (2:59)
  12. Cathedral (5:19)
  13. Wasted on the Way (2:51)
  14. Chicago / We Can Change the World (4:00)
  15. Myself at Last [Previously Unreleased Demo] (5:18)
  16. Marrakesh Express [Previously Unreleased Demo] (2:42)
  17. Horses Through a Rainstorm [Previously Unreleased Demo] (3:36)
  18. Teach Your Children [Previously Unreleased Demo] (2:52)
  19. Pre-Road Downs [Previously Unreleased Demo] (2:22)
  20. Our House [Previously Unreleased Demo] (2:54)
  21. Right Between the Eyes [Demo] (2:07)
  22. Sleep Song [Demo] (3:02)
  23. Chicago [Demo] (2:53)
  24. Man in the Mirror [Previously Unreleased Demo] (2:28)
  25. Simple Man [Previously Unreleased Demo] (2:08)
  26. I Miss You [Previously Unreleased Demo] (2:11)
  27. You'll Never Be the Same [Previously Unreleased Demo] (2:42)
  28. Wind on the Water [Previously Unreleased Demo] (3:28)
  29. Just a Song Before I Go [Previously Unreleased Demo] (2:42)
  30. Wasted on the Way [Previously Unreleased Demo] (2:50)
Stijn_Slayer
De tweede disc met twaalf niet eerder uitgebrachte demo's, maakt deze toch wel interessant.

I Used to Be a King [New Mix] Better Days [New Mix]. Toch niet de mix van een paar jaar geleden, met o.a. de toevoeging van kille moderne drums ipv de originele? Dat is voor mij dé reden geweest om de reissue destijds niet aan te schaffen. Hopen en bidden dat ze die misser met deze verzamelaar rechtzetten..

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Het persbericht heeft het over "unreleased mixes".

avatar van E-Clect-Eddy
Vanaf vandaag tijdelijk te beluisteren, vóór de officiële release volgende week vrijdag, via een stream van NPR first listen

Op NPR staat er Demo achter ELK nummer en is de suggestie dat je alleen Graham zult horen. En wat ik heb gehoord van de 7 nummers die ik heb beluisterd is het ook alleen Graham plus een akoestische gitaar of een piano.

Die demos klinken trouwens erg goed, 'alles' wat de latere voltooide nummers zo mooi maken is in essentie al hier te horen.

avatar van vigil
Cd1 (1 tm 15) zijn de normale versies die al bekend zijn, behalve bij I Used to be a King en Better Days daar hebben ze een "unreleased mix" ingezet. Cd2 (16 tm 30) zijn allemaal demo's. Dat wil zeggen kale versies met enkel Nash.

Waarom hier achter elk liedje demo staat is mij een raadsel.

Stijn_Slayer
Inderdaad de moeite waard voor de demo's. Hoewel niet ieder nummer daarop al uitgekristalliseerd is en Nash af en toe zelfs vals zingt, is het bijzonder om de nummers in deze kale, vroege versies te horen.

avatar van E-Clect-Eddy
correctie ingediend voor type tracks op dit album, niet alles blijkt demo te zijn zoals stond op NPR

avatar van Marcellavank
Blijft een fantastisch album, al moet ik eerlijk bekennen dat ik alleen de “oude” vinyl uitgave heb. Elke nummer is waanzinnig, maar voor mij blijft Simple Man er door zijn eenvoud met sprongen bovenuit steken.