Eliane Radigue - Trilogie de La Mort (1998)

Frankrijk
Electronic
Label: XI

1. Kyema (1:01:22)
  2. Kailasha (56:08)
  3. Koume (51:17)
avatar van John Doe
Een drone meesterwerk. Om uit een rustige staat te beluisteren en eventueel om daar dieper in te raken. Met vrij warme analoge dronenende synths wordt zielsvol gecommuniceerd en geëxploreerd. De trcks waren een aantal jaar voor deze release af, Kyema in '88, Kailasha in '91 en Koume in '93. Diepe spirituele muziek voor een bewuste luisteraar. Heel elementaire, naar iets zoekende muziek met aardig wat donkere passages.

avatar van kobe bryant fan
Ik ken voorlopig enkel Kyema, puur omdat ik steeds op dat "nummer" blijf terugvallen.
Wat een prachtwerk!

avatar van sander.
Schitterende drones. De harmonieuze resonantie en enorme traagheid werkt zo goed hier.