Johnny Jewel - Themes for Television (2018)

Electronic
Label: Italians Do It Better

1. Requiem (1:26)
  2. Windswept (Minimal) (4:01)
  3. Loveless (3:16)
  4. Saturday (Evening) (3:30)
  5. Red Curtains (2:41)
  6. Deja Vu (2:44)
  7. Lipstick (1:58)
  8. Tomorrow Is Yesterday (2:31)
  9. Shadow (Opening Titles) (2:50)
  10. Self Portrait (2:03)
  11. Black Room (1:55)
  12. Spiral Staircase (2:22)
  13. Embers (2:15)
  19. Purgatory (1:59)
  20. Breathless (4:37)
  21. Infinity Room (2:39)
avatar van OscarWilde
Johnny Jewel is een bezige bij. Vorig jaar bracht hij een solo-album en een half solo-album (met eigen nummers en bijdragen van zijn drie bands op) uit, dit jaar volgden al twee nieuwe albums en staat er nog eentje op het menu met zijn band Chromatics. Johnny Jewel vond een groter podium dankzij Twin Peaks: The Return, waar hij met Chromatics twee keer in The Roadhouse mocht optreden, en waar hij ook een deel van de soundtrack schreef. Een klein deeltje zo blijkt. Jewel schreef 20 uur muziek, waarvan hij ongeveer 5 uur aan David Lynch aanbood, die enkele minuten gebruikte, al werd Windswept wel gebruikt als het officieuze thema voor Dougie Jones. Nu heeft Jewel met Themes from Television een verzameling uitgebracht met muziek die de serie niet haalde. Fans van de nostalgische muziek, een moderne update van Badalamenti, en van Twin Peaks zullen zeker genieten van dit uurtje (pseudo)soundtrack.

Albumaanraders Q2 | De Profundis - wp.me

avatar van thomzi50
Fijne plaat inderdaad, een soort officieuze soundtrack van Twin Peaks: The Return. Niet zo goed als Badalamenti's TP-werk, maar het ademt wel echt diezelfde sfeer, en zit vol met fraaie, donkere composities. (n van Windswept krijg ik nooit genoeg, in hoeveel uitvoeringen ik het nummer ook hoor.)