Marillion - All One Tonight (2018)

Alternatieve titel: Live at the Royal Albert Hall

Label: Racket

1. El Dorado (19:55)
  2. Living in F E A R (9:10)
  3. The Leavers (20:07)
  4. White Paper (7:42)
  5. The New Kings (16:48)
  6. Tomorrow's New Country (1:46)
  7. The Space (8:32)
  8. Afraid of Sunlight (7:47)
  9. The Great Escape (11:11)
  10. Easter (7:05)
  11. Go! (8:59)
  12. Man of a Thousand Faces (9:19)
  13. Waiting to Happen (6:43)
  14. Neverland (12:29)
  15. The Leavers: V. One Tonight (6:24)
avatar van vigil
Een magistrale registratie van een vast ook magistraal optreden. De luxe versie (2cd en 2 brd) zit verpakt in een prachtige box (ter grootte van laten we zeggen een behoorlijke deurmat) dus ik kan eigenlijk niet veel anders dan maar weer eens een vijfje uitdelen aan mijn favoriete bandje

Gisteren op Spotify gehoord. Vandaag direct de bluray-versie gehaald. Eén woord 'groots'. Direct 5 sterren!!!

avatar van Leptop
Op Youtube enkele promo's gezien. Dit is echt heel goed! Bluray volgt ook hier.

jakkepoes
Wat een oorgasme. Niet te geloven hoe mooi het klinkt dit.
Geef niet snel 5 sterren maar dit was een no brainer.

avatar van Clownvis
Ook onlangs de CD aangeschaft en ik moet iedereen hier boven gelijk geven, 1 van de betere live cd's van Marillion die ik ken. Het toevoegen van een klein "orkestje" geeft iets extras. Wordt bijna saai maar ook 5 sterren

avatar van Leptop
Gisteren de eerste luister- en kijkbeurt gehad. Wat een beeld, en wat een geluid zeg... werkelijk waar fantastisch!

Leuk om F.E.A.R. integraal te horen, en het 2e deel bevat voornamelijk perfect passende nummers bij het orkest.

Ik ben niet van de snelle 5 sterren. Het zal op korte termijn sowieso 4 sterren worden, mogelijk ook 4,5*.

avatar van vigil
Daar zou je het gemiddelde wel ernstig mee naar beneden halen

Soms vind ik de muziek en de uitvoering van Marillion overdreven theatraal en bombastisch, maar.....dit staat als een huis, geweldig opgenomen, wat een perfectie. Ik ben om.

avatar van Broem
Als er een band doorheeft hoe ze het concept van live albums moeten uitmelken is het Marillion wel. Maar wat een kwaliteit levert de band weer. Ben geen fervent liefhebber van concerten op dvd maar dit is toch wel een juweeltje om naar te kijken en vooral luisteren. TOP. Vooral doorgaan

avatar van musicborst
Live albums uitmelken, Broem ??? Nee, dat zouden ze nooit doen hoor! Alles enkel en alleen voor de klant. Als die geen fervent liefhebber is van concerten op DVD brengen ze het geheel ook gewoon uit op LP en/of CD, of misschien gewoon zo'n moderne Blu/Ray? Of een combinatie van beide? Musicborst heeft dit optreden inmiddels al op 4 verschillende uitgaven in de kast. Over een paar weken gaat in de pre-order de deluxe, geremasterde Clutching at straws, in tig uitvoeringen. Ook met studio albums weten ze (en de platenmaatschappijen) wel raad....

Inmiddels gaat deze fier op kop in de MuMe lijst van live albums!

musicborst schreef:
Live albums uitmelken, [user=42901]Over een paar weken gaat in de pre-order de deluxe, geremasterde Clutching at straws, in tig uitvoeringen. Ook met studio albums weten ze (en de platenmaatschappijen) wel raad....

Inmiddels gaat deze fier op kop in de MuMe lijst van live albums!

Clutching at straws ook in een uitvoering als Misplaced Childhood en Brave??? Komt ook bij mij in de collectie. Deze band weet hoe ze hun fans moeten bedienen!

avatar van musicborst
cristiu2 schreef:

Yep! En alle overig 5 EMI (1983-1995) albums ook!

avatar van Metal-D78
Manmanman, live klinkt F.E.A.R. nog beter dan de studio versie. En cd2 is ronduit genieten.

avatar van matthijs
Die Royal Albert Hall staat al een jaar of 50 garant voor goede live concerten zeg. Een bedevaartsoord voor muziekliefhebbers!

avatar van Gommans
Koude rillingen....continue. Vooral het prachtige The space en The great escape.
Ook FEAR komt erg sterk uit de verf en het allerbelangrijkste wat je merkt aan deze uitvoering is het plezier dat de mannen samen hebben op het podium.

avatar van Eppers
Metal-D78 schreef:

Ik vond de studioversie eigenlijk (nog?) niet zo bijzonder, maar dit klinkt als een klok.
Man of a thousand faces is ook een aangename verrassing (kende dat nummer niet of nauwelijks).

Waanzinnig goed, puur genieten van goede muziek die ook goed is opgenomen. Fear was al een zeer goed album, maar dit is echt top.

avatar van Placebo13
Luister al een paar dagen alleen het F.E.A.R. gedeelte. Zo onwijs gaaf en beter dan de studio uitvoering! Niet dat de andere nummers slecht zijn maar nu even niet

avatar van Clownvis
Kaartjes gekocht voor het concert volgend jaar van Marillion in deze Royal Albert hall op 18 november. Weet niet of het concert hier op zal lijken maar ik heb er waanzinnig veel zin in.