Mavis Staples - Only for the Lonely (1970)

R&B / Soul
Label: Stax

1. I Have Learned to Do Without You (4:14)
  2. How Many Times (3:27)
  3. Endlessly (3:19)
  4. You're the Fool (2:40)
  5. Since I Fell for You (3:42)
  6. What Happened to the Real Me (2:40)
  7. Since You Became a Part of My Life (3:34)
  8. It Makes Me Wanna Cry (2:55)
  9. Don't Change Me Now (2:29)
avatar van Reijersen
Mavis Staples is een zangeres van het rauwere werk en past daarmee perfect bij het Stax-label. Dit is een lekker album van deze dame. Helemaal overtuigend vind ik het niet, maar het is wel gewoon een lekker cd'tje.

tondeman
Wát een stem

avatar van Reijersen
Ik gooi deze toch maar met een halfje omhoog. Die stem van Mavis staat als een huis.

En wat een mooie cover zeg!

avatar van Angelo
‘Only for the lonely’ is nog iets beter dan haar debuut. ‘Don’t change me now’ is voor mij het mooiste nummer op het album. Toch staan er op dit album nummers die daar niet veel voor onderdoen. Neem bijvoorbeeld ‘What happend to the real me’, dat op een ijzige verwijtende manier wordt gezongen door Mavis. ”Look at me my love, what happend to the real me. Look what you’ve done my love, why’d you do do what you did to me?” Maar ook de ‘I have learned to do without you’ dat ze met emotie en haast met enige vorm van wanhoop weet te brengen. En dan nog de prachtige ballad ‘How many times’, voorzien van geweldige tekst. Maar ook het romantische ‘Since you became a part of my life’ behoort ook tot heerlijke soulnummers. Pff, het is haast te moeilijk om het mooiste nummer eruit te pikken. Alle nummers zijn mooi. Misschien ligt het wel niet aan de nummers, misschien ligt het “gewoon” aan haar stem. Daar kun je namelijk verliefd op worden! Ook dit album heeft een prachtige hoesfoto trouwens.

avatar van Minneapolis
Angelo schreef:
Neem bijvoorbeeld ‘What happend to the real me’, dat op een ijzige verwijtende manier wordt gezongen door Mavis. [i]”Look at me my love, what happend to the real me. Look what you’ve done my love, why’d you do do what you did to me?”

Inderdaad met emotie gezongen en mijn favoriete nummer van het album samen met "I Have Learned to Do Without You".