Aborted - TerrorVision (2018)

België
Label: Century Media

1. Lasciate Ogne Speranza (0:57)
  2. TerrorVision (4:33)
  3. Farewell to the Flesh (4:41)
  4. Vespertine Decay (6:00)
  5. Squalor Opera (4:01)
  6. Visceral Despondency (3:32)
  7. Deep Red (3:20)
  8. Exquisite Covinous Drama (5:01)
  9. Altro Inferno (4:49)
  10. A Whore D’oeuvre Macabre (3:01)
  11. The Final Absolution (5:07)
  12. Bathos * (4:15)
  13. Fallacious Crescendo * (3:44)
avatar van Kronos
Het is nog niet zo lang geleden dat ik voor het eerst kennis maakte met de muziek van Aborted.

Dit nieuwe album is zo eentje dat ik zeker ga aanschaffen, al was het alleen maar voor de hoes.

avatar van Flat Earth
Eerste indruk: Lomp, Bruut, Hard ! (what else) Maar ja, dat weet je vantevoren. Qua tempo lijkt er wat meer variatie in te zitten. Zal de voorgangers er ook weer eens bij pakken en kijken naar de verschillen. Instrument beheersing is weer van champions-league niveau. En die hoes.. alleen daarvoor zou je een platenspeler aanschaffen.

avatar van Fleppie
Wat meer variatie, maar desondanks nog sneller, zegt mijn gevoel na een paar luisterbeurten. Samen met Goremageddon denk ik mijn favoriete Aborted album.

avatar van B.Robertson
Prachtige hoes, verwacht t.z.t. het album op CD. Zou eigenlijk niet, maar Dodax heeft de laatste tijd de vaart erin en de platenboer schiet jammerlijk tekort in wat ik zoek. Heb TerrorVision enige malen geluisterd op YouTube en hoop de band volgend jaar op Stonehenge te zien.

bennerd
Beste Aborted sinds het ontstaan van Aborted! Dit is een brute wervelwind van veel stijlen. Ik lieg, dit is voornamelijk ziedend brute death metal, maar dan doorspekt met een beetje grind, een beetje thrash en een beetje bijna-blackige sfeer. Maar wat een songs! Squalor Opera is bijna de meezinger van het jaar.

avatar van Kronos
Vette plaat inderdaad. Van begin tot eind keihard maar toch vol afwisseling.

Terrorvision! Geniale titel en album. Het vuurwerk spat bij elk nummer er vanaf. De tempowisselingen zijn moordend en de beheersing van de muziekinstrumenten zijn ongekend.
De brute zang is van ongekend niveau. Elk album van Aborted heeft zo zijn eigen verhaal.

"Het thema is de ongekende invloed van de media en de manier waarop onze angsten, meningen en ideeën daardoor worden gemanipuleerd. Post-truth, internet-trollen en Twitter als een door ‘slimme’ algoritmes gecreëerde echo-put van het eigen gelijk, geadresseerd middels de stijlfiguur van de jaren 80 horrorfilm: TerrorVision biedt meer inhoud dan de albumcover prijsgeeft." (bron: metalfan)