Theo Lawrence & The Hearts - Homemade Lemonade (2018)

Frankrijk
Rock / Blues
Label: BMG

1. Heaven to Me (3:48)
  2. Never Let It Go (3:09)
  3. Chew Me Up (3:11)
  4. Search Your Heart (3:53)
  5. My Sunshine Is Dead (3:51)
  6. A House but Not a Home (2:22)
  7. Sucker for Love (3:02)
  8. Who Was I (3:26)
  9. Shanghai Lady (6:07)
  10. Count Me in Tomorrow (3:17)
avatar van johans
Mijn recensie op het Altcountryforum.nl

Theo Lawrence is de twintig nog maar net gepasseerd, maar schrijft fraaie songs. In eigen land timmert hij sinds vorig jaar vol aan weg en verovert hij inmiddels Duitsland, Zwitserland en ons land. Ondersteund door ontspannen gitaarlijntjes en zalvende orgeltonen legt de Franse bleekscheet met een doorleefde strot en de vakmanschap van zijn begeleiders van The Hearts een tintelend mooie en authentieke muzikale sfeer neer. Op Homemade Lemonade wordt dit nog eens onderstreept. Op het debuutalbum worden herinneringen opgeroepen aan die goeie ouwe soultraditie van Al Green, Otis Redding, Curtis Mayfield en Joe Tex.

Onversneden soul en rhythm and bluesmuziek met een ziel. Gekenmerkt door een melancholische, diep doorvoelde flair en een vleugje dartelende rock ‘n roll, die broze harten breekt en tranen laat vloeien. Tien eigen liedjes, zowel zwoel als gedreven, die vernuftig inelkaar zitten en zijn enorme compositorische talent verraden. Nummers die stuk voor stuk passie en de liefde voor de soulmuziek ademen. De charme en nonchalance, waarmee alles wordt gebracht door Theo Lawrence & The Hearts is fantastisch. Het geeft je een blij gevoel.