DJ Jazzy Jeff - The Return of the Magnificent (2007)

Label: Rapster

1. Hip Hop (4:08)

met Twone Gabz

2. Let Me Hear U Clap (5:24)

met Posdnuos

3. Run That Back (4:00)

met Eshon Burgundy en Black Ice

4. The Definition (3:57)

met Kel Spencer

5. Touch Me Wit Ur Handz (5:40)

met ChinahBlac

8. Supa Jean (6:16)

met Jean Grae

9. The Garden (3:51)

met Big Daddy Kane

10. She Was So Flyy (3:57)

met Kardinal Offishall

11. Hold It Down (3:15)

met Method Man

12. All I Know (6:11)

met C.L. Smooth

13. Go See the Doctor 2k7 (7:41)

met Twone Gabz

14. My Soul Ain't for Sale (5:08)

met Raheem DeVaughn

15. Come On (5:30)

met Dave Ghetto

16. Brand New Funk 2k7 (4:53)

met Peedi Crakk

Dr.Greenthump
Hoe zit het eigenlijk met dit project?

avatar van FunkyMonk
Ik denk officieel dattie voor 8 mei is. Maar je kunt de promo al downloaden geloof ik. Staan wel wat vette nummers op hoor.

Improvision
Geen Will Smith.

avatar van FunkyMonk
Maar wel Rhymefest, Black Ice, J Live, Jean Grae, Big Daddy Kane, Method Man en CL Smooth

raffael77
Improvision schreef:
Geen Will Smith.

nee want die kan niet rappen atlthans niet goed. Back in the day was het Jeff die ervoor zorgde dat albums gekocht werden. Ik heb het album geluisterd op www.ughh.com en hij is weer goed net als zijn eerste alleen jammer dat het zo lang duurde. Ik ga deze wel aanschaffen.

avatar van MJ_DA_MAN
Deze is gelekt. Ik ga hem snel binnenhalen.

|Joël|
Ik luister deze nu een paar dagen en ik raad 'm echt iedereen aan

Ik vind dit album tot nu toe het beste album uit 2007.

Op Supa Jean zegt DJ Jazzy Jeff trouwens:
And then she gone ask me where Whill Smith at, like I'm supposed to know where he at all the time. It cracks me up when people ask me where Will Smith at, I ain't his butler

Tenminste zoiets er is nergens een lyrics site waar ik lyrics kan vinden van dit album om het precies te kopiëren. Als iemand een linkje heeft naar de lyrics van dit album dan zou ik die graag willen hebben

|Joël|
Ik kwam hier een goeie review tegen van dit album.

Ik heb dit album trouwens een 4,5 gegeven.

Echt een heel mooi hiphop album met allemaal geweldige producties van DJ Jazzy Jeff en hele goeie MC's, waarvan ik een aantal nog niet kende. Ik vind alleen die verse van Peedi op Brand New Funk 2K7 een stuk minder dan de originele van Will Smith op Brand New Funk. Die Peedi vind ik maar iritant.

Als 4 favorieten op de site heb ik: Run That Back (perfect nummer), The Garden (weer een perfect nummer), She Was So Flyy (die beat) en Hold It Down (Meth in topvorm) maar dit is weer zo'n album waarbij ik er graag meer dan 4 zou willen kiezen.

avatar van J.M.
Die beats zijn echt super goed op dit album, helemaal mijn stijl. Lekker rustig allemaal. De MC's vind ik ook allemaal goed. Alleen dat laatste nummer bevalt me wat minder, maar voor de rest topnummers. 4,5*

Social_Mask
Lekkere beats jah, erg lekker. Heb nog geen geen favo's, al is dat nummer samen met Method Man zeer goed. Ook 't album begint wel leuk, in de auto en de radio, leuk gedaan. Ik begin met 4*, wat wellicht zal veranderen.

Will Smith kan niet verschijnen omdat hij met verschillende muziekprojecten bezig is en 4 films. Geruchten gaan wel dat hij op bonus tracks zou kunnen verschijnen.

avatar van hiphopmaster
1,5
Behoorlijk zwak project dit van Jazzy Jeff en dan ben ik nog mild. Beats zijn veel te makkelijk gekozen en er zit totaal geen beleving in. Gastartiesten zijn ook ronduit slecht en dat is JJ aan te rekenen. Opvallend vind ik dan ook dat er louter positieve reacties zijn op The Return of the Magnificent.
Nummers zoals Touch Me Wit ur Handz, She Was So Flyy, Go See The Doctor en The Definition zijn toch te triest voor woorden.......1,5*.

avatar van Shelter
Ik ken dit album niet echt, ik hoor er ook alleen maar positieve dingen over. Ik ken deel 1 wel en die vond ik toch vrij aardig.
Aan de features te zien dacht ik dat deze wel relaxed zou zijn...vergeten te checken...toch maar eens doen dan. Ben benieuwd hehe

avatar van Ingo
All I Know

|Joël|
"I mean, listen, we talkin' about Practice..." - Geniale sampling van Jazzy Jeff en een van mijn favorieten van dit sterke album.

avatar van Soulistic
"My Soul Ain't for Sale"
Wat een track! Raheem kills this song op de sample van "Bobby Caldwell's - What You Won't Do For Love".
Ook "Hold it Down" klinkt erg dope!

Zalig album, echt een aanrader voor liefhebbers van hip hop zoals die moet zijn. Goeie beats en geweldige MC's. Meer moet dat niet zijn
Iemand eigelijk al gehoord van Twone Gabz? Die gast kan echt wel rappen. De leukste verrassing op de hele cd vind ik. Hopelijk gaat hij de kans krijgen voor een soloalbum te maken.

avatar van kemm
Erg stereotiep en bijgevolg ontzettend saai album, zowel de beats als de meeste van de gastbijdrages. Gelukkig kunnen hardere tracks als 'Practice', 'My Soul Ain't for Sale' en vooral 'All I Know' de boel nog enigszins redden.

avatar van fabblwaps
Erg goede CD dit, alleen jammer van Touch Me Wit Ur Handz wat ik echt een waardeloos nummer vind. Die sample van Practice is prachtig natuurlijk.
Meth klinkt trouwens ook heerlijk op Hold It Down.

avatar van Srananbloke
Vrijwel alle nummers zijn goud, zowel qua beats als qua lyrics! DJ Jazzy Jeff is een erg ondergewaardeerde dude. Hopelijk komt hij in de toekomst met meer van zulke projecten!

1 minpuntje: eens met bovenstaande...Touch me wit ur handz vind ik verschrikkelijk