Adan Jodorowsky - Esencia Solar (2018)

1 stem

Frankrijk
Rock / Folk
Label: Cosmica

1. Mi Fe (3:46)
  2. Vivir con Valor (3:29)

met Natalia Lafourcade

3. Color Café (2:09)
  4. Amor de Día y Noche (3:27)
  5. Hasta la Aurora (4:05)
  6. Alion (3:25)
  7. Vagabundos de Otro Mundo (3:39)

met León Larregui

8. Sólo Falta Lo Mejor (2:55)
  9. Todo Lo Más Bello (3:17)
  10. Qué Bello Es Envejecer (3:43)
  11. El Cantor (3:30)
  12. Noche del Alma (2:49)
  13. Abre Tus Corazones (2:58)
  14. Yemanjá (4:21)
avatar van Raspoetin
Je kan aan de video's duidelijk zien dat Adan Jodorowsky de zoon is van de legendarische filmregisseur Alejandro Jodorowsky - MovieMeter.nl.

avatar van E-Clect-Eddy
Op de iTunes pagina noemen ze dit Indie Folk

Het is goed toegankelijke Folk met veel tropische Latin ritmes uit zowel de Caraïben als uit Brazilië. Adan's heldere stem en ingetogen manier van zingen doet wat denken aan de Soft Rock van de 70s. Ik zou dit dus niet onder Rock / Folk plaatsen (zoals het nu hierboven bij genre staat), al is de Folk Rock soms niet heel ver. Maar Latin Folk (Wereld) domineert hier de nummers. Latin Rock is wel present in het nummer Vagabundos de Otro Mundo (daklozen uit een andere wereld) met León Larregui.

Officieel is de prachtige stem van Natalia Lafourcade alleen te horen op Vivir con Valor (leven met moed) maar ik hoor haar ook in het achtergrondkoor op het opvolgende nummer Color Café (koffie kleur). Eigenlijk is het haar aanwezigheid die mij verleidde om hier naar te luisteren.