Denzel Curry - TA13OO (2018)

Label: PH

1. TABOO | TA13OO (3:17)
  2. BLACK BALLOONS | 13LACK 13ALLOONZ (3:30)

met Twelve'len en GoldLink

3. CASH MANIAC | CAZH MAN1AC (3:18)

met Nyyjerya

4. SUMO | ZUMO (3:47)
  5. SUPER SAIYAN SUPERMAN | ZUPER ZA1YAN ZUPERMAN (2:12)
  6. SWITCH IT UP | ZWITCH 1T UP (2:55)
  7. MAD I GOT IT |MAD 1 GOT 1T (3:52)
  8. SIRENS | Z1RENZ (3:56)

met J.I.D

9. CLOUT COBAIN | CLOUT CO13A1N (3:51)
  10. THE BLACKEST BALLOON | THE 13LACKEZT 13ALLOON (2:55)
  11. PERCS | PERCZ (3:06)
  12. VENGEANCE | VENGEANCE (4:00)

met JPEGMAFIA en ZillaKami

13. BLACK METAL TERRORIST | 13 M T (2:41)
avatar van aminam19
Nog geen berichten hier!!?? Act 1: light en act 2: gray, zijn uitgebracht en er zit nog geen slecht nummer tussen. Hele dope producties, Sterke teksten, en denzel zijn flow is ontzettend sterk. Voor mij 1 van de best hiphop albums die ik in tijden heb gehoord (en dan moeten we nog tot morgen wachten op act 3: Dark!) Ontzettend underrated deze man.

avatar van Appels123
Redelijk album. Niet overal even boeiend maar tracks als VENGEANCE en MAD I GOT IT zijn gruwelijk.

avatar van Kos
Kos
Ik word al boos van de titels.

avatar van Arrie
Volgens mij moet de ‘L’ in al die titels eigenlijk een ‘|’ zijn.

avatar van Rain King
Arrie schreef:
Volgens mij moet de ‘L’ in al die titels eigenlijk een ‘|’ zijn.

nibba took that L

avatar van jurado
Vanaf SUMO|ZUMO haak ik af. Had goede hoop dat dit iets zou kunnen worden, de eerste tracks zijn erg goed. Fantastisch geproduceerd, met een lichte old-school vibe. Daarna komen de trap invloeden om de hoek kijken en dan heb ik het wel gehoord. Jammer.

Geweldig album gewoon!

avatar van Weirdo Wizzy
Dit album vanavond maar eens een draaibeurt gegeven en...dit is erg tof! Had om vage redenen in mijn achterhoofd dat dit weer een beetje zo'n dertien-in-een-dozijn schreeuwrappertje was. Hij laat horen wel meer in huis te hebben. Naast rappen horen we ook wat hiphopzang - doen wel meer rappers - maar bij hem klinkt het gewoon echt lekker. Daarbij komt dat hij best wel goede, oprechte teksten heeft en een rauwe delivery. Dit aangevuld met knallende beats - want dat zijn het mijns inziens wel - maakt dat ik echt iets heb...ja zo moet een hiphopalbum nou klinken (niet dat ik dat bepaal verder). Album begint overigens vrij relaxter, maar word richting het einde toe steeds duisterder. Zowel qua beats als de toon in het algemeen. Deze ga ik zeker nog een aantal draaibeurten geven. Altijd fijn om een jonge, hongerige rapper als Denzel Curry te ontdekken. Voorlopige favorieten zijn Sumo, Clout Cobain en Percs.

Overigens dacht ik bij Sirens een gastbijdrage van Kendrick Lamar te horen, maar dat bleek bij controle dus niet zo te zijn Stem leek er best wel op.