Bernard Parmegiani - Rock (2017)

1 stem

Frankrijk
Electronic
Label: Transversales

1. Générique (2:20)
  2. Départ (1:44)
  3. Rencontre Brisson (2:30)
  4. Serge sur L'île (2:26)
  5. Filature (1:07)
  6. Thème Alba & Serge (1:29)
  7. Chef Charon (1:35)
  8. Poursuite (1:35)
  9. La Lettre de Lola (2:12)
  10. Départ 2 (1:27)
  11. Serge Assommé (3:50)
  12. Deux Rockers (0:56)
  13. Chef Charon 2 (2:16)
  14. Grand Mère Antoine (0:30)
  15. Sortie Café sous la Pluie (1:33)
  16. Alba & Serge (1:24)
  17. Départ Serge (1:43)
  18. Serge & Lola (1:04)
  19. Générique de Fin (2:11)
avatar van Negri
Dit is een leuk plaatje van Bernard Parmegiani, een man die als serieus componist zijn talent ook inzette voor radio en TV. Inmiddels kennen we natuurlijk allemaal de voorbeelden van artiesten - men neme de BBC Radiophonic Workshop - die ook door muziekliefhebbers worden gewaardeerd. Dat geldt ook voor Parmegiani. Hij is onder makers van elektronische muziek niet onbekend. In het topic bij zijn De Natura Sonorum, een van zijn beste werken, staat dan ook dat Autechre en Aphex Twin goed naar hem geluisterd hebben.

Deze specifieke plaat is een heerlijk lome soundtrack van een Franse tv-film. Zelf heb ik de film nooit gezien (Rock, uit 1982, geregisseerd door een zekere Michel Tréguer). Het enige leuke dat ik over die film kan vertellen is dat Lene Lovich, zelf post-punk-artieste, meespeelt.