The Bony King of Nowhere - Silent Days (2018)

Belgiƫ
Folk / Rock
Label: Unday

1. Going Out (6:49)
  2. Every Road (5:32)
  3. Silent Days (4:27)
  4. Whenever We Meet Again (4:57)
  5. Now That I Know (1:41)
  6. Waiting for Your Sign (5:42)
  7. Through the Night (4:10)
  8. Like Lovers Do (5:53)
  9. Still Around (4:44)
avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
The Bony King wordt terug The Bony King Of Nowhere, weliswaar met een iets ander geluid:
The Bony King of Nowhere - Every Road - YouTube
The Bony King of Nowhere - Like Lovers Do (Audio) - YouTube

avatar van mr-mucho
Oeh, nog niet bekend met deze artiest. Bevalt me wel. Galm, dromerig, lome stem. Silent Days doet me wat aan Kurt Vile denken. Vorige albums ook maar even checken.

avatar van MRDammann
Mij bevalt het ook wel. Zijn stem doet me erg denken aan Benjamin Francis Leftwich. Hij creëert daarom een beetje een zweverige sfeer, waar ik altijd wel van hou. Mooi album weer van hem, misschien is alleen zijn derde album The Bony King of Nowhere beter. Hoe dan ook, een prachtig album!

avatar van Vinck
Enorm prachtige winterplaat van The Bony King met weidse arrangementen, ontroerende teksten en gewoon pareltjes van songs. Aan deze ga ik me nog vaak warmen de komende weken! Ik hoor ook elementen van The War On Drugs terug, wat absoluut een pluspunt is

avatar van tumkie
komt in mijn eindejaarslijstje, wat is "like lovers do" een prachtig nummer.

wow wat een album, snap niet dat deze meer naar boven komt in lijsten en pers.

avatar van LittleBox
Ontzettend mooie en sfeervolle plaat. Haalt op de valreep de top 10 van dit jaar. Bij mij dan.

avatar van Alicia
Ik ben heel blij dat ik de afslag naar dit album genomen heb, want wát is Silent Days toch een prachtig liedje! De overige songs mogen er trouwens ook zijn. Fraai album van deze singer- songwriter Bram Vanparys uit Gent.

avatar van Parlotones
Prachtige Muziek maar dat zijn we wel gewent van onze zuiderburen. Tracks rond of over de vijf minuten hebben snel mijn aandacht.

avatar van Parlotones
Redelijk wat War on Drugs invloeden vooral in Going Out. Maar vind het niet erg.Vind zijn stem geweldig die rust die het uitstraalt. Ook hoor ik hier duidelijk de band Holy Holy in met het album When the storm would come. Zie mijn recensie bij die plaat.

avatar van Chameleon Day
Erg mooi. Helemaal gemist vorig jaar. War on Drugs invloeden zijn duidelijk. De zang echoot hier en daar ook Thom Yorke.