Fucked Up - Dose Your Dreams (2018)

Canada
Punk
Label: Merge

1. None of Your Business Man (5:18)
  2. Raise Your Voice Joyce (2:46)
  3. Tell Me What You See (3:26)
  4. Normal People (5:46)
  5. Torch to Light (4:41)
  6. Talking Pictures (6:17)
  7. House of Keys (3:07)
  8. Dose Your Dreams (5:29)
  9. Living in a Simulation (3:13)
  10. I Don’t Wanna Live in This World Anymore (5:20)
  11. How to Die Happy (4:52)

met Alice Hansen

12. Two I’s Closed (2:30)
  13. The One I Want Will Come for Me (5:23)
  14. Mechanical Bull (4:31)

met Ryan Tong

15. Accelerate (5:29)
  16. Came Down Wrong (3:44)

met Jennifer Castle en J Mascis

17. Love Is an Island in the Sea (2:26)
  18. Joy Stops Time (7:50)

met Miya Folick

avatar van Don Cappuccino
Een gevalletje ambitie boven kwaliteit. Fucked Up heeft natuurlijk altijd wel zijn eigen draai gegeven aan het punkgenre, maar op deze plaat lijkt ieder nummer wel door een andere band geschreven te zijn. Qua lengte en stijlwisselingen lijkt het wel alsof Fucked Up zijn eigen Double Nickels on the Dime wilde neerzetten, maar slaagt daar niet in. Slecht wordt het nergens, maar het wordt ook nergens memorabel. Een vermakelijk album, maar er blijft bijster weinig van hangen. Jammer, vooral omdat de band met David Comes to Life heeft laten zien met gemak meer dan een uur te kunnen boeien.