Jungle - For Ever (2018)

Pop / Soul
Label: XL

1. Smile (3:07)
  2. Heavy, California (3:04)
  3. Beat 54 (4:06)
  8. House in LA (4:43)
  9. Give Over (3:33)
  10. Cosurmyne (3:39)
  11. Home (2:12)
  12. (More and More) It Ain’t Easy (3:11)
  13. Pray (4:40)
avatar van coldwarkids
Happy Man en Heavy, California zijn toch best lekkere tracks. Toch in de gaten houden deze Jungle.

avatar van peterjames777
Eindelijk is daar de aankondig van het nieuwe album! Heb hier veel zin in. Ik vermoed alleen niet dat dit het debuut gaat evenaren. Inmiddels zijn er vier singles uitgebracht en er zijn veel live opnames te vinden van meerdere tracks (Casio, Smile, Beat 54).
Nummers als Smile, Cherry en vooral het geweldige House in LA klinken veelbelovend!

avatar van VladTheImpaler
Oh wat is Heavy, California toch een lekker nummer, vooral met dit warme weer nu. De andere nummers zijn ook meer dan prima, zou toch zomaar een release kunnen zijn waar ik naar uitkijk. En dat had ik niet verwacht bij Jungle.

Urrim
Heavy, California is heerlijk! Ik verheug me nu al op het nieuwe album van Jungle, dat uitkomt op 14 september (dezelfde dag dat Bob Moses' nieuwe album uitkomt). Helaas is de zomer dan bijna weer over; de muziek komt met dit warme weer nog meer tot zijn recht.

avatar van Motdattan
Op Coachella, eerder dit jaar, hebben ze ook enkele nieuwe nummers gespeeld; Smile, Casio en Beat 54. Vooral Smile en Casio waren erg goed. Denk dat dit een van de betere albums gaat zijn dit jaar.

avatar van Frenz
Mja, op z'n tijd heerlijk, maar ik ben 't snel zat; er zit te weinig variatie in, dat vond ik bij het eerste album al.

Daar draai ik nog wel eens een nummer of twee, drie van en dan ben ik alweer verzadigd.

avatar van MDekens
Eens met hierboven. De releases van The Blaze en Maribou State hebben eens meer laagjes waardoor het iets interessanter blijft.

avatar van peterjames777
Ik snap heel goed wanneer men dit eentonig vind, want eh.. ja dat is het ook wel een beetje. Jungle heeft een heel specifiek geluid, een soort formule is het eigenlijk. Toch heb ik hier een zwak voor. Vanaf het eerste uur, en nu nog steeds. Dat komt voor een groot deel door de strakke en vindingrijke bas-en ritme sectie. Heerlijk.

Na de eerste luisterbeurten springen House in LA, Cherry en Pray er bovenuit als favorieten.

avatar van Kos
Kos
Ik merk dat ik Jungle stukken leuker vind als er niet zo veel in gezongen wordt..

avatar van Angelo
Heb het eerste album veel beluisterd omdat ze daarmee een heel eigen en vernieuwend geluid hebben voortgebracht, maar ik ben met dit album na een aantal luisterbeurten al klaar. Het is vrijwel exact een kopie van hun debuut, maar dan met minder leuke nummers. Ik had gehoopt op wat meer creativiteit en vernieuwing. Vocaal en instrumentaal meer dan een aardig album, maar wel iets te voorspelbaar.

avatar van coldwarkids
Tweede kant van de LP lijkt het alsof ik James Vincent McMorrow op heb staan! Zeer mellow!

avatar van Reijersen
De door disco gedreven pop van Jungle wist in 2014 te overtuigen en aan nieuwkomers For Ever hebben ze weinig aangepast, tot de cover aan toe. De ritmes zijn weer lekker, de groove hoor je hier en daar ook, maar helaas is het ook echt teveel een herhaling van stappen. Hierdoor komt het soms ook wat saai over. Alsof het album rond Give Over een beetje vast zit in het eigen vangnet.

Dim
Best lekkere muziek, maar lastig om luisteren naar die hoge stem(men) tot het eind vol te houden.

avatar van esteban
Potverdekke, zeg. Wat is Casio toch een heerlijk relax nummer. #Goedgezindjes Dit album tot nu toe nog niet gecheckt, duidelijk hoog tijd om het mijn volle aandacht te geven.

avatar van overmars89
Nu het nieuwe album uit is van het Schotse duo ben ik vandaag hun hele discografie in 1 rits aan het luisteren. Geen gemakkelijke opgave, omdat veel van hun repertoire nogal op elkaar lijkt. Op dit album staan best een paar aardige tracks en weinig echt storende tracks, maar als geheel toch verreweg het minst in hun repertoire.