Bobby Bazini - Better in Time (2010)

1 stem

6. Better in Time (2:56)
  7. Oh Katy (3:23)
  8. Broken Road (4:11)
  9. Freaky (3:02)
  10. One Thing or Two (2:55)
  11. Feels Like Home (4:54)
  12. Believe (3:04)
Nog geen berichten bij deze singer-songwriter uit Cananda (Montreal). Ik heb trouwens een cd met een andere hoes. Deze cd in kringloop gevonden voor minder dan een euro en gewoon benieuwd wat het was/is. Bobby Bazini is opgegroeid in het Franstalige gedeelte van Canada, Frans is ook zijn eerste taal. In zijn jeugd veel muziek via o.a. ouders en grootouders gehoord en drie namen komen dan in zicht, Bob Dylan, Johnny Cash en Otis Redding. Wat hij bij alle drie erg goed vindt is de puurheid en het werken met echte instrumenten in plaats van computers. Echte muziek dus.
Toen hij zijn eerste nummers begon te schrijven deed hij dat in het Engels, hoewel dat dus niet zijn moedertaal was. Nadat zijn eerste cd uit was, had hij wel spijt van sommige teksten die achteraf toch wel beter en verfijnder konden.
De eerste cd werd uitgebracht toen hij nog geen 20 was en de single (Turn Me On) werd een grote hit in Canada.
Waar lijkt de muziek op ? De stem van Bobby is allesbepalend en het is een echte soul stem. De muziek is puur , dat betekent gitaar , piano, hammond orgel, accordean, steel gitaar. Echt een 'ouderwets' geluid. Zijn inspiratiebronnen hoor je wel door de muziek heen, de folk/country kant van Bob Dylan en Johnny Cash en de soul van Otis Redding. Hij wordt vergeleken met Paolo Nutini en dat begrijp ik goed. Dezelfde soort stem, pure begeleiding, bepaalde roots muziek. Ik denk ook wat aan John Legend, dat zit allemaal in dezelfde hoek. Een mooi puur album, ik vind het niet echt pop, maar met folk/country/gospel/soul is het erg gevarieerd.
Zeker voor een debuut album is het niet slecht. Sommigen zullen zijn stem niet echt waarderen, zeker bij het aanhouden van bepaalde tonen, maar als je daar door heen luistert blijft er een mooi album over.
Ik start met een 3,5.