All Them Witches - ATW (2018)

Label: New West

1. Fishbelly 86 Onions (6:02)
  2. Workhorse (5:44)
  7. HJTC (5:48)
  8. Rob's Dream (6:51)

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Ik ken eigenlijk alleen hun eerste album, op aanraden van mijn huisgenoot, en die vond ik heel erg tof. Dus heb wel zin in deze nieuwe release, benieuwd hoe hun sound zich heeft ontwikkeld.

avatar van IMPULS
Wat ben ik hier nieuwsgierig naar.
Het nummer "Fishbelly 86 Onions"is weer recht voor zn raap. Eerlijke rock met die als een one take-sessie uit je boxen knalt.
Veelbelovend!
Wederom....

avatar van Woutout
Diamond is ook heel erg fijn!

avatar van Woutout
Rob's Dream!!! Wat een afsluiter zeg...

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Eerste indruk na een keertje luisteren is erg positief. Rob's Dream is idd een mooie afsluiter, heerlijk als het helemaal los gaat in de laatste minuut. Ook Diamond springt eruit, onheilspellend en dreigend.

avatar van IMPULS
Dit is zo'n album die de eerste keren luisteren vlak klinkt.
Maar daarna gaat het All Them Wiches-principe weer werken: je gaat de instrumenten tot je krijgen, het ritme, de gitaar(erupties), de huiveringwekkende zang....
Er nog iets bovenuit steekt Robby Staebler: de drummer. Regelmatig bepalend in het oor gezet en o zo verslavend tijdens meerdere composities.
Nu 8 keer geluisterd en nog niet genoeg...Dat wordt alvast een 4.

avatar van guido schrager
sluit me bij IMPULS aan, echt groeiplaat, werkt verslavend. Jammer dat ik m'n vinyl versie nog steeds niet binnen heb via Bol.

avatar van jorro
Ik vind het begin een beetje stroef, maar de tweede helft van het album is wel erg sterk. Dat begint met Half-Tongue waarbij afsluiter Rob's Dream zelfs ijzersterk is.