LEAH - The Quest (2018)

Canada
Folk / Metal
Label: Inner Wound

1. The Quest (10:19)
  2. Edge of Your Sword (5:02)
  3. Lion Arises (4:41)
  4. Heir (4:08)
  5. Ruins of Illusion (4:19)
  6. Labyrinth (5:16)
  7. Abyss (5:33)
  8. Oblivion (Between Two Worlds) (5:05)
  9. Ghost Upon a Throne (4:30)
  10. The Water Is Wide (3:19)
avatar van Rinus
Mooi album. Geen metal maar ook geen folk. Leah heeft een mooie stem en is sterk beïnvloed door de Keltische muziek. Ze doet haar eigen ding en dat doet ze op een zeer sfeervolle wijze. Ook nu weer op dit album weer bijgestaan door internationale muzikanten, waaronder Nederlandse. En een mooie productie. Album is weer tot stand gekomen door crowdfunding. Leah is erg actief op o.a. Facebook waar zij tijdens het hele maken van het album inkijkjes gaf in het proces.

Deze dame verdient het gewoon om breder opgepikt te worden.

avatar van Dukebox
Goeiedag, wat een fantastische plaat van Leah. Ik vind 'm zelfs beter dan de vorige. Ja en wat wil je met de volgende musici erbij: Troy Donockley (Nightwish) – Pipes and Flutes, Barend Courbois (Blind Guardian) – Bass, Timo Somers (Delain) – Lead & Rhythm Guitars, Sander Zoer (ex-Delain) – Drums and Percussion.
De stem van Leah ligt superlekker in de mix (sommigen zullen de instrumenten mogelijk te weinig op de voorgrond horen), in ieder geval beter dan op de vorige plaat. Deze is gevarieerder, maar blijft ook compositorisch overeind. Ik geef Rinus groot gelijk: hopelijk krijgt ze de credits die ze verdiend, ondanks dat ze geheel terecht kiest om haar kids op te voeden ipv te touren.
Klasseplaat.