Beverley Craven / Judie Tzuke / Julia Fordham - Woman to Woman (2018)

Label: Right Track

1. Safe (3:06)
  2. Impossible Dreamer (3:19)
  3. Let It Be Me (5:18)
  4. Temporary (4:34)
  5. A Photo Every Christmas (4:59)
  6. If (When You Go) (3:55)
  7. Bring the Rain (3:46)
  8. Cowboy (4:23)
  9. Where Does the Time Go? (4:14)
  10. For You (2:41)
  11. Promise Me * (3:38)
  12. Safe [Live] * (3:44)
avatar van E-Clect-Eddy
Soft Pop / Ballad / Singer-Songwriter / Soft Rock met veel akoestische aankleding.

Een ingetogen album voor later op de winteravond, eigenlijk wat te rustig. Alle drie de dames hebben in het verleden ook energiekere werk gemaakt, maar helaas is daarvan niets hierop te vinden. Ze hebben genoeg talent om niet te vervelen maar het ontbreekt aan energieke variatie.

Gezamenlijke achtergrondzang op alle nummers + gezamenlijke lead vocals op: Safe + If (When You Go)
Lead Julia: Impossible Dreamer + A Photo Every Christmas + Cowboy + Promise Me
Lead Beverley: Let It Be Me + Bring The Rain + Where Does the Time Go?
Lead Judie: Temporary + For You

Muzikaal het meest interessante nummer is Bring the Rain maar helaas hoor ik veel aparte effecten op Beverly's stem, waarschijnlijk auto-tune. Verder is Where Does the Time Go? met zijn Reggae invloeden alleen daarom al een welkome afwisseling.

Geen van deze dames heeft na dit album nog nieuw werk uitgebracht. Wel heeft Judie onlangs enkele singles uitgebracht. Die zijn interessanter dan wat ze hier doet.

Wat gezapig allemaal, maar samenzang is mooi, zoals op Safe en If. En wat een prachtig nummer, dat Cowboy! Onwillekeurig ga ik het hele album toch waarderen.